Gå til innhold
  • Bli medlem

Varmekilde i vindsekker


vidarvale

Anbefalte innlegg

For å redusere kondensproblemet i vindsekker så har jeg lest flere plasser en anbefaling om å fyre opp et stearinlys montert i en panne eller lignende, alternativt et gravlys.  Selv om jeg ikke har prøvd noen av disse triksene så virker de litt usikkert med hensyn på brannfare  og varmeeffekt.

Finnes det alternativer som både er sikrere og som har mer guffe en et stearinlys?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, jeg selv har benyttet meg av gravlys når jeg har sittet på post med jervenduken. Det funker veldig godt og det blir passe varmt. Gravlys har også en kappe på toppen, så om det skulle skje at gravlyset velter vil nok det nærmeste være å få varm stearin på duken.

 

Når jeg har brukt gravlyset har jeg satt dette rett på bakken, og åpnet opp fotenden, hvor duken har vært rundt og beina plassert på hver sin side av gravlyset.

Deretter er det bare å snurpe igjen glidelåsen på toppen av duken, slik at hodet ditt stikker ut. Når det er lite oksygen i duken har jeg merket at lyset har blitt redusert og faktisk slukket helt pga. for mye co2, så man bør sørge for en jevn liten strøm med frisk luft inni der.

 

Det var ikke et direkte svar på spørsmålet ditt, men gravlys er ikke det værste altså. Spesielt ikke når man sitter der i flere timer på post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.