Gå til innhold
  • Bli medlem

2000-toppar Dovrefjell på ski?


Ingvildo

Anbefalte innlegg

Annonse

Vi hadde forumtreff på dovrefjell i fjor. Gikk fra grønbakken og oppover stroplsjødalen til Reinheim. Dagen etterpå gikk noen på toppen på snøhetta, mens en annen gjeng gikk dagen opp dit igjen. Dette var vel i mars, og vi hadde kanonvær!

Den første stigningen opp fra Reinheim og opp på platået til foten ved snøhetta gikk vi oppover med feller. På platået var det gjerne litt mer avblåst og isete, og jeg tok derfor av meg fellene og gikk bortover på platået uten feller inntil stigningen begynte igjen. Så var det på med fellene og begynne å gå oppover. Etter hvert ble det ganske bratt, og vi valgte å ta av oss skiene og ta beina fatt oppover ryggen. Vi så noen damer som hadde både langfeller og kortfeller som gikk opp til toppen. Jeg skulle nok gjort det samme om jeg hadde hatt langfeller, men så skal man ned igjen også da. Det er nok ikke bare bare å kjøre nedover steinrøysa der med ski.

Etterpå var det å komme seg ned til platået igjen og tilbake til siste nedstigning før vi var på Reinheim. På nedkjøringen hadde jeg i hvert fall på meg fellene for å bremse litt på farten. Ellers var det helt uproblematisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Har vore på Snøhetta på ski, men manglar resten. Planen er å bruke nokre dagar for å ta alle 12 (pf 10). Spørsmålet er om Langvasstindane, Storestyggesvånåtinden, Svånåtinden, Bruri m.fl. eignar seg på ski eller om det er best å vente til sommaren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.