Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjortelusfluen - enda en plagsom krabat


tronn

Anbefalte innlegg

Hjortelusflua flyr rett på, ja. Eneste som taler mot HLF (omtrent like irriterende som ALF), er Vesterålen. Men redd du må våge deg tilbake til soppterrenget og fange noen eksemplarer til undersøkelse og fotografering. Husk å melde fra om hvor du går og at det er ingen skam å løpe i panikk :)

 

  • Hehe 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 3 uker senere...
Lompa skrev (På 16.8.2023 den 23.16):

Den er jo ikke farlig, bare litt plagsom. Fikk jeg valget mellom en dag i skogen med mygg eller hjortelusflue, hadde jeg gladelig valgt flua.. 

Idag var jeg heldig nok til å slippe akkurat det valget. Massevis av både det ene og det andre innpå marka. Tror jeg fikk et titalls myggstikk på èn times tur i skogen + 5 hjortelus. Skikkelig storeslem med tanke på at jeg gikk på bred sti og grusvei hele turen. Tørr ikke tenke på fangsten om jeg hadde gått i terrenget…😱

Skulle gjerne ha byttet bort de 5 hjortelusene mot flere myggstikk. Mygg er slitsomt, men mer naturlig enn det HLF i mitt hode. Følelsen av å være en vandrende blink for vemmelige fluer overgår myggen med 10- gangern!

Endret av Skaubjønn på truger
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over ting jeg helst vil unngå å møte på i skogen er ikke hjortelusflua inne på topp 5 en gang...

Og her jeg beveger meg, ser lista ca slik ut.. :D 

1 - Sinna elg
2 - Huggorm
3 - Masse folk (Noen få er ok, men helst i små doser.. Dette punktet kan og flytte seg oppover på lista, alt etter dagshumøret)
4 - Flått
5 - Mygg & knott
6 - Hjortelusflue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.