Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste multi Bivy / fjellduk?


Swiss

Anbefalte innlegg

Jeg har sett litt etter soveposetrekk og forskjellige fjellposer. I søken etter en type, ser jeg at det finnes noen som har fokusert på flerbruk. Dvs. at de kan brukes som fjellduk, regn poncho og sovepoetrekk. Dette er jo i teorien mest interessant, å kunne bruke en og samme ting til mange formål.

 

Jeg har blitt anbefalt Hilleberg bivanorak, men ser at Helsport Fjellduk er nesten samme greia. Er det noen av dere som har efraring med disse. Av tidliger tester leser jeg at Fjellduk har kondensproblemer, men det blir vel det samme med Hilleberg. Dessuten er det 1000 kr forskjell i pris på de to. 

 

Med siste tilbud fra Fjellsport - link kommer denne veldig mye billigere ut. Jeg heller til denne dersom ikke noen kan si at Hilleberg sin bivanorak ikke "svetter"

 

Swiss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har denne. Har bare brukt den som tarp. Funker knall til det formålet. Kondens ved bruk som poncho får du nok i begge varianter, men til lavintensiv bruk eller som tillegg til skalljakka når det virkelig høljer ned funker det nok greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne. Har bare brukt den som tarp. Funker knall til det formålet. Kondens ved bruk som poncho får du nok i begge varianter, men til lavintensiv bruk eller som tillegg til skalljakka når det virkelig høljer ned funker det nok greit.

Regner med du refererer til Fjellsport sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til den prisen du kan få Helsport Fjellduk til der så gjør du ingen feil om du velger den. Den har vært med meg på tur i mange år. Jeg bruker den dog ikke til soveposetrekk, da jeg synes kondensen blir for stor, men jeg bruker den ofte sommerstid til trekk over oppblåsbart liggeunderlag for å beskytte dette når dette brukes utenfor teltet på bakken. Også fint under liggeunderlaget i teltet, som bunnduk m.m.

 

http://bjarnesturblogg.blogspot.no/2013/05/fjellduk-liggeunderlag.html

 

Nevner for ordens skyld at jeg har en liten binding til Helsport.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.