Gå til innhold
  • Bli medlem

Lettpakking: Klær


Grimner

Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Annonse

Har vi någon här som provat att gå med poncho? En sådan kan göras motstånds-aktig mot regn, men samtigt ganska luftig. Gör den i 27 grams skytex och plötsligt väger den typ ingenting. Men fungerar det bra? Jag har inte testat. Borde ju vara intressant för lättpackningsfanatiker. Man kan få in ryggsäcken under också slipper man regnskydd till den.

Har en poncho-tarp från Sea-to-Summit, den har en angiven vikt på 220g om jag minns rätt, men kontrollvägd med förvaringspåse var vikten endast 181g.

Den fungerar ok om man är ensam, men jag brukar alltid ha hunden med, så den blev lite för trång, så nu har jag en lite större tarp gjord av polycryoplast och ponchon tripplar som regnjacka, ryggsäcksskydd och markduk under tarpen.

På fjälltur eller vid gång utanför stig i skogen är tightare regnkläder att föredra, men på stigar i lågland och skog fungerar det bra med poncho, lätt och luftig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.