Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaring med Bergans Glittertind


Sanderman

Anbefalte innlegg

Hei

 

Er det noen som har erfaring med den nye sekken Bergans Glittertind, med "spine" bæresystemet?

Kikker litt på denne sekken da jeg er i ferd med og slanke vekten på ryggen. Er jo betydelig lettere enn Norrøna Recon sekken jeg har idag, og den er jo billig på XXL sin nettbutikk.

 

http://nettbutikk.bergans.no/Ryggsekker/Tursekker/Glittertind-70L-Medium-CobaltBlue-NeonGr--149604-p0000494967.aspx

 

Er det noen som har erfaring med bergans sekker forøvrig så er det bare og komme med dem. Er jo kjekt å vite om de lager sekker i god kvalitet.

 

Takker for svar på forhånd

 

 

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

 

Kjøpte sekken før påske og den ble brukt på flere skiturer i påsken. Så langt svarer sekken til forventningene. Det nye bæresystemet til Bergans fungerer godt, skulderremmene og hoftebeltet er passe tykke og komfortable. Jeg har 70-liters utgaven, men med gode kompresjonsremmer fungerer sekken også meget godt med mindre oppakning. Sekken er også så smal at den fungerer godt under diagonalgang på ski. :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde den med ca 20 kg på XXL i går. Det synes jeg var på kanten komfortmessig, men Bergans hevder den skal duge til 25 kg.

 

"Hei,

 

Den har vi hatt ute på tester med 25 kilo og det har testerne sagt den er helt fin å bære med. Nå kan jo dette variere fra person til person, men ca 25 kilo er nok en grei grense på den.

 

 

Med vennlig hilsen/Best regards

Bergans Fritid AS"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Sekken er kjøpt inn og testet på et par turer til nå. Vesentlig mindre en Norrøna recon ja. Men virker god og ha på ryggen. Har testet den med ca 16-17kg og det virker fint. Slanker vekt på turutstyret og er på ca 6kg på de 3 store nå. Dermed blir det bedre plass i sekken enn før også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.