Gjest Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 http://www.xxl.no/Root/Jakt-og-fiske/Jakt/Våpen/Hagle/Hagle-Storefjell-12-76-hagle/p/1042285_1_Style er dette en hagle noen har erfaringer med? Anbefalt? Bra ny begynner hagle? Takker for alle svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trango Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Jeg kjenner ikke denne hagla spesielt. Virker å være et greit og robust våpen. Skal jeg plukke på noe så må det være at det er èn avtrekker. Med ulike boringer er det greit å kunne velge hvilket løp som skal avfyres. Det står ikke noe om at den har løpsvelger heller. Fast løpsrekkefølge, løpsvelger eller to avtrekkere. Det blir smak og behag men selv så foretrekker jeg to avtrekkere. Har du prøvd å spørre på forum med mer fokus på våpen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Grimner Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Et søk på et mer egnet forum: http://www.kammeret.no/forum/search.php?keywords=Storefjell&terms=all&author=&fid%5B%5D=3&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=S%C3%B8k Nei, ingen løpsvelger. Men Silma Storefjell later ellers til å være en grei hagle. Synes å huske at man før i tiden regnet med at første skuddet ville være på kortere hold enn andre, så det er vel bare å sette inn choker deretter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lompa Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Det er ei grei hagle, men ikke det beste kjøpet etter min mening. Du får en Star Baikal for en tusenlapp mindre, og det er ikke noe dårligere hagle. Skal du opp i kvalitet fra den kan du se på Lanber Gyttorp, for eksempel. Den ligger på ca 7500,- og er et godt kvalitetshakk opp.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knutis Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Du som ikke har så mye peiling ennå bør dra til en butikk med peiling og få hjelp til å plukke et våpen som passer deg. Brukte våpen kan ofte være vel så bra kjøp som nye. Mange våpenbutikker har mye brukte hagler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fumigatus Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Enig med siste taler. Jeg ville kjøpt brukt hvis pris var et tema og fått en børsemaker til å tilpasse skikkelig. Sjekk forøvrig på Kammeret, det finnes uendlig med innlegg om valg av hagle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 denne haglen her da? http://www.xxl.no/Root/Jakt-og-fiske/Jakt/V%C3%A5pen/Hagle/Hagle-Finnskogen-Compact-12-76/p/1060683_1_Style Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knutis Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Den hagla treffer helt sikkert det du sikter på, noe alle hagler gjør. Det du bør tenke på er ikke merke og modell, men å finne ei hagle som passer deg. Det gjør du i en god våpenbutikk. Om ei hagle er god for en nybegynner avgjøres av om den passer til akkurat denne nybegynneren. Dvs at ei hagle til 4000 kan være bedre enn ei til 20 000. En annen sak er at om du ikke er fullt utvokst ennå, så vil ei hagle som passer nå ikke nødvendigvis passe deg om 3 år. Det kan derfor være greit å finne noe ok billig (brukt) som passer nå. Og så selger du denne og kjøper ny om noen år når du vet bedre hva du skal ha. Hvis økonomien tillater det kan det være ei god investering å få tilpasset hagle hos børsemakeren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.