Jump to content

Recommended Posts

Posted

Helsport Ringstind Light 2 er å regne som 3-sesongstelt. Undertegnede har hatt teltet i ett år nå, og brukt det under de fleste forhold. Også vinterstid.De to umiddelbare fordelene jeg opplever med dette teltet er:

1. At det er utrolig enkelt og raskt å sette opp. Den halvblinde, giktbrudne bestemora di fikser biffen på et par minutter. Kun èn stang.

2. Veldig lett i vekt. Oppgitt til ca 1,7 kilo.

I tillegg er det den velkjente kvaliteten i stoff, sømmer og barduner som Helsport har. Flott forteltsløsning på langs av teltet. Gode luftemuligheter. Lommer inni teltet for oppbevaring av småting.

Ringstind 2 Light har i tillegg den ekstra høyden inni teltet, som gjør at man kan sitte helt oppreist inni. Dette kontra Ringstind Superlight-modellen, som har lavere innehøyde.

Bakdelen jeg har erfart med dette teltet, er at det er noe sårbart i meget sterk vind. Jeg har brukt teltet seinvinter/tidlig vår i sterk storm, med orkan i kastene. Vinden strøk på langs av teltet og presset/bøyde teltstanga helt ned i de sterkeste kastene. Det forårsaket slakk i teltduken, en helsikes blafring, og masse juling på duken. Måtte lappe det ett sted, hvor duken rett og slett ble slitt et lite hull på i gjennom natta, etter at den ble presset/dratt voldsomt i den svært sterke vinden over en periode på 6-7 timer. Det fine var at stoffet ikke revnet, og at den tynne "filmen" i stoffet holdt.

Alt i alt: Jeg er svært godt fornøyd med Ringstind 2 Light. Et telt jeg anbefaler på det sterkeste til 3-sesongsbruk. Lett i vekt, svært enkelt og sette opp, god kvalitet, praktiske løsninger.

Click here to view the article

Annonse