Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger reise tips sårt. Høyfjellsfiske. avreise. lørdag 14.7


Christoball

Anbefalte innlegg

HJELP!

Hvor kan vi reise på ukes tur førstkommende helg?

Planen var egentlig vest får mår på hardangervidda, men etter en tlf til en på kalhovd turisthytte, så virket det som en dårlig idè neste uke. vått og uvisst om isen på vannene innover...

Hadde satt veldig stor pris på et feiende flott tur tips. Vi er på utkikk etter høyfjellsfiske og forflyttning hver dag.

Trenger egentlig bare et tips til parkeringsplass og en retning å gå. Fiskekort og kartblad tips er også sårt ønsket.

Håper det er noen der ute som kan hjelpe oss :)

Mvh, Christoffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vannene østover fra Mårbu er isfrie og fulle av fin fisk, særlig når du nærmer deg Imingfjell. I tillegg så er naturen der fantastisk, virkelig en av de flottere og mindre brukte delene av vidda.

Et aber er jo at vannene er private, men det skal ikke jeg legge meg opp i ;).

Jeg nekter forresten å tro at det er is på vannene vest for Kalhovd nå.

Værmeldinga blåser du i! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke is på vannene vest for Kalahovd. Gikk fra Synken (Mårvann) andre juli og var tilbake niende juli. Ikke is på noen vann jeg gikk forbi til og fra Lågaros. Helt opp i 1400 moh var det isfritt. Ikke var det spesielt vått heller, men det kan jo ha endret seg etter som jeg skjønner det har kommet mye nedbør i strøket det siste døgnet. Om det er meldt mye regn, ikke bry deg så mye om det. Mye vind er verre for fisket syntes jeg.

Fisket var forøvrig tregt den uka jeg var oppe. 4 fisk på 6 fiskedager er ikke stort. Var nok litt kaldt i vannet pga mye smeltevann. Det bør ha bedret seg til 14 juli, for nå er det ikke mye snø igjen i traktene rundt Kalahovd.

Til deg som skryter av fiske i vannene mot Immingfjell, kunne du sendt meg en pm med noen tips. Skal muligens i de trakter i sommer. Private vann? Betyr ikke det bare at du har vannet helt for deg selv når du fisker da, hehe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svarene :) kan dere fortelle meg hvor jeg skaffer meg fiske kort lettest? Han på kalhovd fortalte meg at di kun solgte dagskort (100,- !)og at noen av vannene var private. Dette var jo det opprinnelige målet, men jeg syns da 900,- i fiskekort er relativt dyrt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.