GĂ„ til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har bursdag i helgen og vil feire med en 2000 meter, men...

Er det noen som har peiling pÄ hvor det kan vÊre greit Ä gÄ nÄ? Med tanke pÄ snÞmengde.. Vet at det ikke er helt sesong enda men vil sÄ gjerne pÄ en topp og har leid hotell i Lom og all ting! Noen gode ideer til min store dag?

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Gratulerer med kommende dag!;) Vest Jotunheimen kan du bare glemme tror jeg, vis du ikke baserer deg pÄ ski! Var i Gjendealpene sist helg, det var 8t kaving i halvmeter rÄtten snÞ i stein ur, vi skulle klatre men vi ble ganske ening om Ä droppe hele greia.. MÞtte en som hadde gÄtt GaldhÞpiggen Ä det var vist snÞ hele veien.. SÄ er jo event om du tar pÄ gamasjer Ä lapper i snÞ, eller ski som er tingen tor jeg.. vis du skal pÄ 2000meter topp;)

Ringte Memerubu, dem sa sutningssue omrÄdet ogsÄ var en god del snÞ oppover.

Skrevet

Gratulerer med kommende dag! ;) Vest Jotunheimen kan du bare glemme tror jeg, vis du ikke baserer deg pÄ ski! Var i Gjendealpene sist helg, det var 8t kaving i halvmeter rÄtten snÞ i stein ur, vi skulle klatre men vi ble ganske ening om Ä droppe hele greia.. MÞtte en som hadde gÄtt GaldhÞpiggen Ä det var vist snÞ hele veien.. SÄ er jo event om du tar pÄ gamasjer Ä lapper i snÞ, eller ski som er tingen tor jeg.. vis du skal pÄ 2000meter topp;)

Gratulerer med kommende dag! ;) Vest Jotunheimen kan du bare glemme tror jeg, vis du ikke baserer deg pÄ ski! Var i Gjendealpene sist helg, det var 8t kaving i halvmeter rÄtten snÞ i stein ur, vi skulle klatre men vi ble ganske ening om Ä droppe hele greia.. MÞtte en som hadde gÄtt GaldhÞpiggen Ä det var vist snÞ hele veien.. SÄ er jo event om du tar pÄ gamasjer Ä lapper i snÞ, eller ski som er tingen tor jeg.. vis du skal pÄ 2000meter topp;)

Hmmm, ok takk for svar.. Vet jo at det er litt vel tidlig i sesongen.. Men jeg VIL pÄ tur! Truger?

Skrevet

Vil man sÄ gÄr det;) Men kan ikke gi deg noen gode rÄd pÄ hvem topp som egner seg, noe finner du nok.. er jo bare Ä prÞve. Skal selv neste helg inn i jotunheimen, blir bare litt tyngre i all snÞen :)

Skrevet

GÄr det ikke an Ä gÄ oppÄ snÞen da?

Jeg har vÊrt i Trollheimen de siste to helgene og der er det skifÞre over 900 moh, men med gamasjer kom vi oss pÄ topptur. Helt greit Ä gÄ oppÄ snÞen, men selvfÞlgelig tyngre enn Ä gÄ pÄ sti og stein.

Skrevet

Jo blir vel til det, men spÞrsmÄlet er jo hvor? Har gÄtt mye i jotunheimen men det har vÊrt senere i sesongen og har gÄtt pÄ sommersnÞ, sÄ det er jo greit det, men Ä vasse opp pÄ fjellet med snÞ i knehÞyde i timesvis vet jeg ikke om jeg har sÄ veldig lyst til... SÄ om noen vet om noen omrÄder der snÞsmeltingen har kommet litt lenger enn andre steder sÄ syng ut:)

Skrevet

NÄr det er vanskelig Ä ta seg frem (ikke skifÞre og ikke fotfÞre) - typisk om hÞsten - gjelder det Ä finne turer der det ikke er stor avstand. Med Lom som utgangspunkt er Loftet en kort tur. Ganske kort ogsÄ til GaldhÞpiggen/Veslepiggen/GaldhÞ. Fra Spiterstulen er det omtrent bart i Visdalen og det er ikke sÄ langt opp pÄ hÞyeste Urdadalstind. Fra Leirvassbu (Äpner 24.6, sjekk at veien ikke er stengt med bom forlÞpig) er det kort til Kyrkja, Stetind, Tverrbotntidner og Tverrbotnhornet. Gratulerer med dagen og god tur :-)

Skrevet

Jeg har akkurat snakka me bestyrer pÄ Glitterheim. Det er fortsatt ein del snÞ, men han meinte at Nautgardstind (2258) fint gÄr an Ä bestiges pÄ beina. Det virker som det er mindre snÞ pÄ den kanten av Jotunheimen.

Vet ikke om dette blir for langt Ă„ kjĂžre fra Lom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä bruke dette nettstedet godtar du vÄre BruksvilkÄr. Du finner vÄre PersonvernvilkÄr regler her.