Gå til innhold
  • Bli medlem

lavvo/Lavvu anbefalinger


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg vil kjøpe lavvo, og trenger tips. Ettersom det er bra priser på helsportlavoo hos XXL vurderer jeg å kjøpe der, men er usikker på om duken er litt for spinkel. Hva med Frisports aluminiumsbelagte duk er den ok? Har også lurt på andre merker og andre stoff.

Spesiellt lurer jeg på om lettvektslavooene med en stang tåler en vindfull høst eller vinter, eller må man satse på en litt tyngre duk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare en ting å si: IKKE KJØP HELSPORT LAVVU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Den duken helspor bruker i lavvuene sine i dag er bare sorgen i forhold til den de hadde for noen år siden!!! Kjøpte ny helsport lavvu på XXL i fjor! Allerede første turen fikk jeg flere gnist hull i den såkalte flamme hemmende duken og andre turen var det over et dusin små svihull før en vindkule kom og rev sund hele j... lavvuen!!!

Så i helga da vi var på tur var det tilbake til den gamle lavvuen som dessverre også har fått en del hull men den har tross alt fler hundre døgn i all slags vær på duken:-)

Har ikke så god greie på alle rare lavvumerkene som er kommet de siste årene men den neste lavvuen blir MOSKOSELKÅTAN "Ingen over og ingen ved siden"(desverre gjelder dette også prisen:-() Som forøvrig holder på eller har byttet navn. Det nye navnet tror jeg er TENTIPI eller noe i den duren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, har etter flere undersøkelser bestilt lavvu fra moskoselkåtan, vurderte også lavvu fra Venor som jeg mener er den nestbeste lavvuen på markedet. Villmarksliv hadde testet 8 lavvuer høsten 2003, og moskoselkåtan oppnådde toppkarakter i alle klassene, og vant testen soleklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei

Jeg vurderer å kjøpe en Helsport 8-10 manns lavvo til familien, men når jeg leser dette med svimerker i duken begynner jeg å lure...

Men, er de andre kunsstofflavvoene noe bedre når det gjelder motstand mot glør?

Jeg har ikke så mye erfaring fra lavvobruk, bare fra vanlige fjelltelt hvor man skal være forsiktig med primusfyring. Hvordan er det egentlig å fyre med bål i en lavvo? Ligger røyken tykk mens man kontinuerlig følger med på at ikke flammene slikker oppover teltduken ? Hvordan tåler midtstangen å stå midt i et bål ?

OleG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Anonymous

Kan anbefale Tentipi Varrie (Moskoselkåtan har skiftet navn til Tentipi) på det sterkeste. Kjempegreit å sette opp, og mange detaljer som regnes som ekstrautstyr på billigere modeller.

Best i test i Villmarksliv: ”Meget forseggjort, pluss for innerteltmuligheter og at du kan styre luftingen fra innsiden. Solide pluggfester og barduneringsmuligheter. Lett å slå opp.”

Link med mer informasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale Tentipi Varrie (Moskoselkåtan har skiftet navn til Tentipi) på det sterkeste

Har en Helsport Karasjok 8-10 som vi har brukt i noen år og som vi er fornøyd med. En av grunnene til å kjøpe den var nettopp prisen. Hvis jeg skulle hatt et stort familetelt til 10000,- eller mer, ville jeg heller ha vurdert Holmeslet som alternativ til lavvo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.