Gå til innhold
  • Bli medlem

Sykle Rjukan-Kalhovd-Mårbu og videre til Haugastøl

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på Rjukan (Krossobanen opp)-Kalhovd-Mårbu og videre til Haugastøl og Rallarvegen som en del av tur til Bergen til sommeren. Er helt ukjent med området. Noen som kjenner mulighetene for å ta seg fram her med en terrengsykkel og ei etthjuls tralle? Hvordan er det med fricamping i disse traktene?

Jeg er særlig nysgjerrig på strekka Mårbu-Haugastøl. Finnes det ei rute med traktorslep/turvei her, eller er det bare sti? Jeg er klar over at jeg kan sykle bilveien til Dagali og Geilo, men vil unngå det hvis jeg kan.

Skrevet

Det er bare stig. Det er nokre traktorsleper på austvidda, men dei går vinkelrett på ruta di.

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg er også interessert i erfaringer med terengsykkel på vidda. Vurderer en liten uke, men det fordrer at det går an å sykle der. Stier holder nok. Ser at det kan bli vanskeligere om man skal ha en tralle etter seg i tillegg...

Skrevet

Ser potensialet for en artig diskusjon om sykkel i natur her, men jeg tror jeg skal la det være. :)

Tusen takk for info Eirik78 og afe! Ser ut som om området øst for nasjonalparken er det som er mest aktuelt da.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.