Gå til innhold
  • Bli medlem

Vasking av Titan


koffar2

Anbefalte innlegg

Hei

Har bestikk i titan som jeg vasket i oppvaskmaskinen, da maskinen var ferdig hadde bestikket skiftet farge til en blek gråaktig farge. Noen som vet hva som har skjedd? Tåler ikke Titan maskinvask???

Har også en kjele i Titan som foreløpig kun er håndvasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Blek, gråaktig farge" - gjetter på at det er titanium uten et lag av titaniumoksid. Hvis det var klor i oppvaskmiddelet er mysteriet løst. Alt du trenger å gjøre er å la bestikket ligge i luft eller vann, så blir det omtrent som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som all titan blir misfarget. Er i all fall min erfaring fra bestikk og spesielt kokeutstyr. Påvirker ikke bruksegenskapene så jeg bryr meg ikke. Kjelene mine ser ut som regnbuen. Kun fyring og salo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.