+Tom42 Skrevet 7. mars 2012 Skrevet 7. mars 2012 Selv om jeg akkurat nå sitter med ispose på høyre lår, håper jeg ennå å gå fra Gvepseborg til Møsvannsdammen i neste uke. Tenker å bruke et par dager. Trenger smøretips og om det er nok snø til å bygge en kangrop. Siter
+Tom42 Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Skrevet 8. mars 2012 Er det virkelig ingen som kan fortelle meg om hvilke smøring jeg burde ha med meg, og om forholdene ligger til rette for å grave ut en kantgrop? Siter
ibenfeldt Skrevet 8. mars 2012 Skrevet 8. mars 2012 Du kan få en viss indikasjon på snømengden i området ved å se på webkameraet på Gvepseborg: http://www.krossobanen.no/webcampage.htm -- Vidar Siter
+Tom42 Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Skrevet 8. mars 2012 Du kan få en viss indikasjon på snømengden i området ved å se på webkameraet på Gvepseborg: http://www.krossobanen.no/webcampage.htm -- Vidar Takk] Siter
Lompa Skrevet 8. mars 2012 Skrevet 8. mars 2012 Ingen kan vel vite hva man smører med i neste uke? Ta med litt voks, litt klister og litt klisterfjerner. Og ja, det er nok snø til å grave kantgrop hvis du graver på riktig sted. Og nei, det er for lite snø til å grave kantgrop hvis du graver på feil sted. Siter
+Tom42 Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Skrevet 8. mars 2012 Ingen kan vel vite hva man smører med i neste uke? Ta med litt voks, litt klister og litt klisterfjerner. Og ja, det er nok snø til å grave kantgrop hvis du graver på riktig sted. Og nei, det er for lite snø til å grave kantgrop hvis du graver på feil sted. Takk for svar. Jo,da du har selvfølgelig rett i at jeg er for tidlig ute. Jeg ringte til Rjukan fjellstue og de opplyste at det er ganske hardt føre på fjellet, nærmest is. Men at det nå hadde kommet 20 cm nysnø. Dette betyr at det pr i dag er optimale forhold, men til uka er det meldt varmegrader. Er snøen så hard at det er vanskelig å komme gjennom med spade? Og om jeg velger å ha med telt, må jeg ha med stålplugger? Siter
AneG Skrevet 8. mars 2012 Skrevet 8. mars 2012 Gikk turen i dag. Hardt under snøen, begynte å blåse så mye av snøen blåste bort. Mange fine skavler å grave snøhule i, men generellt lite snø! Smurte med blått i dag, perfekt. Ellers er det universalklister eller feller som gjelder på det beinharde føre. Kan gjøre turen på en dag hvis du vil. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.