Gå til innhold
  • Bli medlem

Skarstind om vinteren


lph

Anbefalte innlegg

Vi er to som drømmer om å få innlemmet den staseligvakre Skarstind i toppsamlingen vår. Snart, hvis været står oss bi.

Er det noen som kan si oss om det er greit å gå opp fra Geitsætri vinterstid? Det ser bratt ut, men noe kortere enn å gå fra Spiterstulen. Planen er å legge oss i telt så høyt opp som mulig på breen.

Jeg har lest disse trådene:

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=9&highlight=skardstind

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=347&highlight=skardstind

men uten å finne noe særlig om adkomst vinterstid.

Takknemlig for tips!

-lph

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den første av de trådene du nevner er startet av Paalv som gikk der i påsken. Du kan sikkert gå fra Geitsetre, men det er bratt innover mot Illåbreen så rasfaren må vurderes nøye. Tror nok enkleste vei til topps uansett er via Illåbandet. Det er litt lenger fra Spiterstulen via porten men ikke så mye.

Jeg har ikke vært der vinterstid, så mer vil jeg ikke si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en utrolig imponerende fjell-liste!

Takk for tips om lett "snørute". Er dog fremdeles i tvil om ev. rasfare på vei opp.

Men nå er det jo meldt møkkavær til helgen, så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.