Gå til innhold
  • Bli medlem

Topptur med randonee i Midt Norge


randogr

Anbefalte innlegg

Som mange andre har jeg blitt hektan på toppturer.. Så lurer jeg på om det er noen forslag til toppturer som passer bra for Randonee(??), dvs. uten en alt for lang innfart. Holder til i Trondheim, så det bør helst være i midt norge, slik at det er mulig å kjøre tur/retur samme dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Som mange andre har jeg blitt hektan på toppturer.. Så lurer jeg på om det er noen forslag til toppturer som passer bra for Randonee(??), dvs. uten en alt for lang innfart. Holder til i Trondheim, så det bør helst være i midt norge, slik at det er mulig å kjøre tur/retur samme dag.

Kanskje Kråkvasstind? Fin dagstur hvis du starter tidlig fra byen? For ikke å snakke om Dronningkrona (men krever kanskje overnatting). Kjører ikke randonnée selv riktignok, så jeg aner ikke hva som er en for lang anmarsj. Har vært med folk til Snota som har brukt tungt telemarksutsyr, og det gikk jo på et vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant, men starter man tidlig nok fra byen så går det nok bra.. Stor hornet har jeg vært, men den vil nok bli besøkt en del flere ganger i fremtiden også.

Tar gjerne imot flere forslag om toppturer i Trollheimen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storlidalen har mange fine alternativ.

Innerdalen også...men litt lengre å kjøre...det samme gjelder Sunndalssiden av eikedalsvannet.

Vil også tro at det er muligheter rundt Åre (men bor i Oslo, og gikk ikke på tur da jeg bodde i Tr.heim....så hva vet jeg)

Sylane får nok litt for lang annmars fra svenske-side, men kan det være noen muligeter fra Tydal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruten i Hemne må jo nevnes, 800høydemeter ca 1t/1.t30min fra Trondheim. Storsnasen i Snasahøgarna like over svenskegrensa er også ok, ca 1t30min kjøring. Ved gode snøforhold kan du ta ferga over fjorden og gå opp på Munken, f.eks under kraftkablene til toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp et spørsmål om Ruten i Hemne, og den kan nok være et greit alternativ med den nysnøen som er kommet i det siste. Rimelig avstand fra Trondheim og brukbar parkering. Litt lenger anmarsj enn for Storhornet, men uten at jeg driver med radonee, tror jeg terrenget der vil passe bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storlidalen har mange fine alternativ.

Innerdalen også...men litt lengre å kjøre...det samme gjelder Sunndalssiden av eikedalsvannet.

Vil også tro at det er muligheter rundt Åre (men bor i Oslo, og gikk ikke på tur da jeg bodde i Tr.heim....så hva vet jeg)

Sylane får nok litt for lang annmars fra svenske-side, men kan det være noen muligeter fra Tydal?

Det er jo enda lenger anmarsj da! Hvis du vil gå på rando så IKKE kjør til tydal. Fra svenskesiden fins mange fine fjell med gode snøforhold, slik som Storsnasen m.fl.. Ikke glem Meråker, der er det bra snø! Har enda som prosjekt å gå på Storsylan, men det skjedde ikke fra tydal-siden for å si det sånn. Hva gjør ikke en sjåfør for å få fred i bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo enda lenger anmarsj da! Hvis du vil gå på rando så IKKE kjør til tydal. Fra svenskesiden fins mange fine fjell med gode snøforhold, slik som Storsnasen m.fl.. Ikke glem Meråker, der er det bra snø! Har enda som prosjekt å gå på Storsylan, men det skjedde ikke fra tydal-siden for å si det sånn. Hva gjør ikke en sjåfør for å få fred i bilen...

Regnet med at det kom noen inn og rettet - jeg bare hev noen baller opp i luften! Har ikke bodd i Trondheim på 15år, og før det gikk jeg ikke på tur.... (...men har gått på tur i de svenske sylane)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.