Jump to content

kjøpe telt uten å ha sett det? billig?

Recommended Posts

Posted

hei må bestille et stk solo telt i kveld før kl 12:00 pga da slutter salget på sportsnett :cry:

Jeg har lest mye om soulo og har vell egentlig gått for det, med det jeg ikke liker er at jeg ikke har prøvd det.

Har sett filmer og det virker bra for meg, skal ha teltet til Norge på langs så er avhengig at det funker bra :D

burde jeg bestille nå?

ps: exped downmat burde jeg velge 7'ern eller 9'ern? eller 7 dlx ?

Annonse
Posted

Hvor lang er du? Jeg er 187cm. For meg er Soulo for kort (har "prøveligget" teltet på teltutstillinger tre ganger). Bruk også søkefunksjonen her på forumet. Da finner du flere som rapporterer om det samme.

Har Downmat 7 og 9DLX. Til Norge på langs tur ville jeg valgt 7, samt et Bamse, RidgeRest el. liknende underlag som er 198*63*1,5 (jeg regner med at du planlegger vintertur?). Har punktert Downmat to ganger. Blitt kalde netter. På en lengre tur er det ok å ha et litt bredt underlag. Du merker at 51cm blir lite.

9DLX er komfortabelt, men tungt.

Posted

Ja, vent til du er utvokst. Opp til ca 185 er de fleste telt ok. Blir du høyere bør du vurdere telt nøye. Hvis du vil bruke penger på turutstyr så kjøp noe som ikke er avhengig av størrelse, som kokeutstyr mm.