morten Skrevet 15. desember 2010 Skrevet 15. desember 2010 Var på en "plikttur" til Hundesteinsegge i Vang i går, men toppen ble alt annet enn "plik". For en fantastisk utsiktstopp! Når man forventer lite er det lett å bli gledelig overrasket. http://peakbook.org/tour/6008/Hundesteinsegge.html Siter
martin.m Skrevet 15. desember 2010 Skrevet 15. desember 2010 Hei Morten. Var da en glitrende utsikt fra Hundesteinsegge mot Gjendealpene, wow! Hvorfor omtaler du denne turen som en plikttur? Siter
agno Skrevet 15. desember 2010 Skrevet 15. desember 2010 Når man har slike værforhold og med den utsikten må det jo bli bra. Fantastiske bilder, som alltid. Vi har tenkt oss til Thomashelleren snart. Var det litt lite snø oppe på fjellet, Morten ? Siter
morten Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Skrevet 15. desember 2010 Hvorfor omtaler du denne turen som en plikttur? "Plikt" i gåseøyne fordi jeg "samler" på topper i Valdres Åge: Det er lite snø, men stedvis veldig bra skiføre. Hvis man unngår steinrøyser som ligger litt i le, går det i grunnen greit. Tomashelleren fra hvor? Det er ikke noe problem å ta seg en tur. Regn med en ripe eller ti i skia riktignok. (Jeg har fått meg et tosifret antall skiturer i fjellet denne sesongen, det går i grunnen kjempefint overalt, men pussig nok møter man lite folk )... Siter
oyvindbr Skrevet 15. desember 2010 Skrevet 15. desember 2010 Er Telemarkfrelst for tida, men savner selvsagt Valdres voldsomt. Synd jeg ikke fikk anledning til å komme oppover i høst Skal jeg skylde på fotskaden jeg pådro meg under Sondres 2k-feiring? Var ikke tilbake for fullt før i slutten av oktober... Håper på Valdrestur i vinter! Siter
agno Skrevet 15. desember 2010 Skrevet 15. desember 2010 Jeg skal ikke bruke "gåbortskia" mine, Morten. Vi tenker vel å gå fra Tyin, vil jeg tro, og sannsynligvis rundt Steinbusjøen på vest- og nordsida. Det kan jo også være aktuelt og gå opp til Johnsgårdstølen og følge vegen til høyre innover derfra, nord for Nordlandstjernet og østover mot Thomashelleren. Vi får se det an litt, avhengig av kulde og snø. Gleder meg , uansett. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.