Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Shalom!

Sommern er over, stanga er lagt vekk, og depresjonen har meldt sin ankkomst ;)

I den anledning er det bare en ting å gjøre for ikke å bli gal, nemlig å planlegge neste sommers prosjekt!

Jeg og tre kompiser tenkte oss på den årlige fisketuren, men i år med kano!

Vi har en ally, men den andre blir nok av den tunge glassfiber typen.

Jeg prøver å legge opp en padle rute for å være en uke på vannet.

Kriteriene for ruten er:

1) Godt fiske

2) En rute som ikke innebærer altfor lange bæringer med tanke på tung kano

3) Overhengende fare for ikke å møte mye folk

Jeg har sett for meg at Telemark kan ha noe å by på, men er lite kjent i traktene.

Noen som har lokalkunnskaper, eller andre tips til hvor vi kan få en fin uke i kano?

P.S

Vi fisker med sluk og mark, ikke flue :!:

Annonse
Skrevet

Hva med Femundsmarka? ;)

Mye bra fiske tips i lars monsen & Trond Strømdahl sin bok om Femundsmarka + ny bok: Fiske i Hedmark!

Boka til Monsen og Strømdahl gir tips til det meste om reise i Femundsmarka =)

Skrevet

Femundsmarka var selvfølgelig det første jeg tenkte på, men jeg innbiller meg at det er overhengende fare for å møte på mye folk? Og derav dårligere fiske?

Men det går kanskje an å legge opp en rute litt lenger nord, hvor det ikke er så mye trafikk.

Har du peiling på om det kan være noe?

:)

Skrevet

ensom blir du nok neppe i femundsmarka. Fisket kan tidvis være bra, men også tidvis dårlig. Øystein Køhn har en grei bok med veldig mange padleruter. Muligens en grei plass og leite.

Personlig liker jeg nordområdene i norge/finland godt. Nord Sverige byr også på padlemuligheter, uten at jeg har fått testet de enda.

I norge er det vel få plasser som matcher femundsmarka totalt sett så lenge man har bestemt seg for og bruke kano. Er ett par elver i nord jeg vil padle selv, ellers sliter vi i dette landet med at forferdelig mye av elvene våre er fulle av reguleringer eller bebyggelse.

Skrevet

Søk på "Rogen" her på Fjellforum så får du mye informasjon om padling fra svensk side i Femundsmarka. Langs Røa er det mye nordmenn,på svensk side er det ikke så folksomt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.