Gå til innhold
  • Bli medlem

Lavvo, Karasjok 4-6


REs

Anbefalte innlegg

Har vert på ferie med familien og en lavo av ovennevnte type og opplevd høljeregn. Det var en selsom opplevelse. Et døyn og stort sett alt og alle i teltet var gjennomvåte. Det regnet inn lufteåpningen i taket om natten da uværet begynte, det dryppet kondens fra lufteåpningene nede ved bakken og det regnet kondens over alt hvær gang noen kom borti duken. Det eneste positive var vel ståhøyden.

Jeg er vandt med toduks fjelltelt og har aldri vert særlig begeistret for lavvo. Denne turen gjorde ikke saken noe bedre.

Et døyn med familien i lavvo kostet meg et døyn på hotell. Ikke særlig billig spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, så kjedelig. Håper ikke familien ble skremt fra all fremtidig friluftsliv. Klarte ikke i farta å finne ut hva slags lavvu dere brukte jeg. Det er en liten enstangs med polyesterduk eller? Høyde? Diameter? Følger det virkelig ikke med noen topphatt? Etter din beskrivelse høres det ut som et produkt folk bør holde seg unna!

Fikk du i det minste fyrt omnifuelen din på hotellet? :wink:

-Frikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger det virkelig ikke med noen topphatt?

Jo, det føger med en topphatt, men om natten var denne åpnet ca. halvveis rundt for å få lufting.

jeg finner heller ikkje denne modellen på nettet for øyeblikket, men det er en enstangs lavvu med plass til 4 - 6 personer. Den har to lufteåpninger. en på hver side, nede ved bakken og bunnduken festes til ytterduken med noen klips langs kanten. Det kan se ut som om den er lik den som heter Varanger, men uten innertelt. Har sjekket bunnduken og den heter faktisk Reinfjell 4 - 6. Kanskje derfor at klipsene på bunnduken og ytterduken ikke passet sammen, men størrelsen var riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.