Gå til innhold
  • Bli medlem

Dagstur i Skarvheimen


jaknudsen

Anbefalte innlegg

Jeg skal være en helg på hytte i nærheten av Hallingskarvet, og kunne tenke meg en dagstur i fjellet. Noen som har forslag til dette?

Hvis man kan kjøre til Raggsteindalen høyfjellsstue, kan for eksempel t/r Lordehytta være et alternativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg skal være en helg på hytte i nærheten av Hallingskarvet, og kunne tenke meg en dagstur i fjellet. Noen som har forslag til dette?

Hvis man kan kjøre til Raggsteindalen høyfjellsstue, kan for eksempel t/r Lordehytta være et alternativ?

I 1971 overnattet jeg på Lordehytta i Folarskar; det var ikke mye komfort dér, og etter hva jeg husker var det ikke noen madrass på sengen,

viss der i det hele tatt var noe seng :?

Etter hva jeg husker var det ikke noen senge, men det var noe benke.

Ha gjerne stegjern med, for det kan være is på gulvet :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man kan kjøre til Raggsteindalen høyfjellsstue, kan for eksempel t/r Lordehytta være et alternativ?

Vegen til Raggsteindalen kan køyrast, og turen t/r Lordehytta er ein heilt overkomleg dagstur. Personleg synest eg terrenget litt lenger vest er mykje flottare, både for synet og å gå i, så eg ville heller anbefale å gå innover Raggsteindalen. Anten på austsida av elva, som er start på den flottaste vegen til Folarskardnuten. Eller på T-stig (stigen til Finse) på vestsida av elva.

Ein tur til Ynglesdalen kan også vera eit alternativ. Dette kan enkelt gjerast som ein rundtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.