Gå til innhold
  • Bli medlem

Rallarvegen første gang alene?


Sjuttleik

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg entrer herved dette forumet med nok en tråd om Rallarvegen. Den skal sykles i år, dermed basta. Jeg kommer riktignok mest sannsynlig til å måtte sykle den alene, og da lurer jeg på om dette er en god ide eller ikke. Det er snakk om Haugastøl til Flåm.

Har syklet i to år (er 26) og formen er grei nok. Blir nok ikke noe Tour de France med det første, men hvis været tillater det, tar jeg opptil fire turer på 10 mil + i uka. Her ligger snittfarten som regel mellom 20 og 25, avhengig av vær og rute.

Dette blir uansett en "kosetur" hvor hele poenget er å nyte naturen og knipse mange bilder, så jeg kommer til å sette av hele dagen. Dette kommer til å gjøres en dag som været er bra, så jeg tviler på at jeg kommer til å være alene på veien uansett.

Er det noen som vil fraråde meg fra å gjøre dette, eller er det bare å kjøre på? Tips generelt mottas også med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke du skal være bekymret for å sykle den alene i det hele tatt. Syklet der i slutten av juni og det var fin grusvei, med unntak av noen få punkter hvor vannet har vasket vekk grusen litt. Svingene ned i fra Vatnahalsen og mot Flåmsdalen er også ganske steinete. Av den grunn er det obligatorisk at du har med en, og helst to ekstra slanger.

Og som famjsv sier, så blir du neppe alene. Det er nok ganske god trafikk der oppe nå (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips! Regna med at det ikke skulle være noe problem, men er greit å være på den sikre siden.

Gleder meg skikkelig ihvertfall. Har aldri sett Hardangervidda på sommeren før. Det vil si, jeg kjørte over der forrige fredag, men da så man ikke mer enn 100 meter foran seg på grunn av tåka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Æsj, ser ikke ut til at det blir noen tur i år likevel. Nå var planen å sykle på søndag, siden det er spådd knallvær, men så skulle jeg selvsagt bli skikkelig dårlig. Håper virkelig ikke vinteren kommer enda, sånn at det kanskje blir en mulighet neste helg eller om to uker. Gjør ikke noe om det er kaldt, bare været er bra. Regner med at veien stenger etter vær og forhold og ikke en bestemt dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.