Gå til innhold
  • Bli medlem

Bæremeis til 2åring


Phaser

Anbefalte innlegg

Annonse

Vi er svært fornøyde med Norrøna sin bæremeis. God på ryggen (våre, i hvert fall) og vi trenger bare dra / slakke i skulderselene når vi skifter fra en rygg til den andre. 20 liters rom (tror jeg) under rompa til ungen. Duger til bleier, vannflaske, niste og en regnjakke, men ikke særlig mer. En tidløs ikke-no-tull konstruksjon.

Et vennepar har en av de påkostede modellene til Bergans. Jeg tror nok denne er knallgod på tur, men i det daglige blir det for mye bjeller, fløyter, remmer og innstillingsmuligheter, og den tar unødig mye plass på bussen, i bagasjerommet og i skapet. Synes jeg.

Et annet vennepar har en stoffpatent (uten ramme). Du tar den på ungen som om du kler på en bukse, og tar den på ryggen som en sekk. Ungen sitter som i et "etnisk" bæresjal på ryggen, men uten at du trenger svart belte i etnisk sjalknytning. Skal være meget komfortabel, og pakkes ned til en tøyfille når den ikke er i bruk. Dette tror jeg skal kunne kombineres med en hoftesekk av valgfri størrelse, men jeg har aldri prøvd. Høres det interessant ut så kan jeg undersøke hvor de fikk tak i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bergans som jeg fikk billig brukt med tilsvarende rom under rompa på ungen men det blir for lite plass om jeg skal gå alene med barnet på litt lengre tur og ikke har med noen til å bære "resten" Bæresjal tror jeg er fint for de minste barna men er ikke plass til noe ekstra. Hofte sekk alene blir vel ikke mer enn rommet under på meisen Kan alltids ha en liten sekk på magen men da jeg er ivrig fotograf vil jeg gjerne ha litt fotoutstyr der.

Når jeg tenker på lengden tur vil jeg si rundt 3 timer hver vei og da er det greit å få med seg litt småtteri, ihvertfall på fjellet er man nødt til å ha med seg litt klær

Denne ser jo ikke så ille ut http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article468307.ece

og denne http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article468309.ece

Noen som har vært borti de?

Ev noen som har noe å selge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde Bergans Junior Favoritt, men vi byttet til en bedre meis fordi bergans' bæresystem var for dårlig.

Nå har vi Deuter Kid Comfort III

http://www.oslosportslager.no/produkt/deuter-kid-comfort-lll-baremeis-13605.aspx

Det er mulig å kjøpe heldekkende regntrekk til denne, og da har vi en svært bra meis. Deuter bruker bæresystem fra Lowe Alpine, og Bergansen kan ikke sammenliknes.

Guttungen veier 14 kg, (21 mnd), og han kan fortsatt sitte en god stund i meisa. Det oppgis 22 kg som maksvekt på ungen i meisa.

Norrøna kan jeg aldri prøvd, og jeg kan derfor ikke si noe om den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.