Gå til innhold
  • Bli medlem

mat på tur. trenger tips.


mariussteen

Anbefalte innlegg

Hei !

Helt enig med "riksen77"

For en 5-dagers tur er det etter min mening ikke nødvendig å tenke så mye på karbohydrater og proteiner.

Jeg lærte for lenge siden og det rådet funker godt for meg:

Ta med deg den maten du liker å spise hjemme. Men tenk på holdbarheten og vekt.

Personlig starter jeg en slik tur med 3-4 ferdigsmurte matpakker som er frosne når jeg starter pluss noen kokte egg.

Kjøttboller(el.l.)med pasta (makkaroni med litt sukker og smør i) krever lite energi (sprit) til tilberedningen.

Rosiner, svisker,nøtter og sjokolade i lommene + vannflaske (Svisker mot treg mave)

Ikke glem dopapir !!

God tur !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Vanligvis går vi for havregrøt, men når jeg bare har meg selv å tenke på matmessig, så blir det frokostblanding med melkepulver + varmtvann. Det herlige er at en da slipper å vaske opp en grøtkjele før en skal gå.

For meg er det også viktig med varm mat på morgenen for å få gått på do før avmarsj. Varm grøt sitter som en rakett i systemet. Dersom det er gjort trenger jeg ikke stresse med dobesøk underveis, noe som er kjekt dersom en er mange eller det er kaldt osv osv.

Forkostblanding er også veldig lett, noe som alltid er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.