Gå til innhold
  • Bli medlem

Den tradisjonelle første turen for året- Fidjadalen Rogaland


REJOHN

Anbefalte innlegg

Jeg vet det blir mye det samme år etter år, men med så mange som kommer med rapporter fra skiturer, så synes jeg det kan passe å komme med en rapport fra en gjennomført fottur.

Til glede for noen og – forhåpenligvis - til ergrelse for andre.

Det blir samme turen som jeg har gjennomført mange ganger tidligere, men det er ikke alltid den kan gjøres så tidlig som i år.

I år var turen oppover skikkelig bra. Alle som ikke var med kan bare ”trega”. Været var perfekt, den varmeste dagen hittil i år og nesten ikke vind. Det var lite vann i elva og både Mån- og Fidjavannet var svært lavt. Det var tydelig at snøsmeltingen kom i gang den dagen, da Månvannet antakelig steg ca en meter.

Jeg traff to karer nede i Stølavika. Da jeg gikk forbi på nedveien fortalte de at de hadde fått fem fisk i løpet av fem minutter. (ellers ikke et napp, så her var det bare å passe på.)

Værmeldingen lød på ”sol” også for søndagen. Det ble delvis feil. Det var tåkeskyer og så vidt frost om morgenen. Sola kom ikke igjennom før 12. En hel del folk ved fossen, men bare noen få ovenfor garden.

post-1094-133474690347_thumb.jpg

post-1094-133474690356_thumb.jpg

post-1094-133474690366_thumb.jpg

post-1094-133474690375_thumb.jpg

post-1094-133474690387_thumb.jpg

post-1094-133474690396_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.