Gå til innhold
  • Bli medlem

Støvler


FriMann

Anbefalte innlegg

Hei folkens

Jeg er på utkikk etter et par litt høye fjell/jaktstøvler i lær uten Gore-tex. De må tåle lange turer, dermed en god trøkk og gode å bære en del med. Jeg har sett meg ut et par som heter Crispi Elge, noen som har brukt disse (erfaringer)? Ellers lurer jeg på om noen har noen knallgode tips om dette :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Vil i likhet med forrige innlegg anbefale Varg, enten Isogaisa eller Rastegaisa.

Det finnes brukererfaringer skrevet om Rastegaisa her på FF.

Rastegaisa er noe tyngre enn Isogaisa.

Selv har jeg brukt Isogaisa i nær 4 år og er meget fornøyd med sømkvalitet (på de få sømmer som er), lærkvalitet/tykkelse, passform og vekt i forhold til høyden på støvlene og komfort.

Har aldri blitt våt på bena med disse støvlene selv etter uker med vandring i våte forhold. Varg er laget etter "nordisk" lest.

Det viktigste kriteriet her er alikevel at støvlene passer dine føtter, om mulig prøv flere støvler og velg de du mener kjennes mest komfortable ut uavhenging av pris.

Anbefaler deg å bytte ut ileggssåler som kommer med støvlene med f.eks. en Sole varmetilpasset ileggssåle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.