Gå til innhold
  • Bli medlem

Finnheimfjellet 1148 moh- Tromsø Kommune


kugo

Anbefalte innlegg

Finnheimfjellet ligger på Breivikeidet, ca 5 mil fra Tromsø sentrum.

Jeg gikk turen i nysnø og det var 10 minus på startstedet på ca 60 høyedmeter. Var en god del vind på toppen og dermed kaldt som fy, så var ca 4 sekund på toppen før jeg gikk ned igjen. Finnheimfjellet er egentlig et litt kjedelig fjell, men med korte dager og nesten 600 fjell igjen så følte jeg at jeg måtte på tur når det var oppholdsvær. Finnheimfjellet ble min topp nr 49 av 103 i Tromsø kommune.

Idag kunne jeg vel faktisk gått på ski( riktignok ett par man ikke er så glad i) etter de siste dagenes snøfall, men det ble truger.

Det jobbes med topplisten for Troms enda, han som reviderer listen har kommet ned til 1070 moh, og det har forsvunnet 3 topper siden sist og kommet en ny. Listen ble laget for ca 15 år siden, og det har skjedd store forandringer i høydene på fjellene i Nordtroms. Så det er der de fleste toppene har forsvunnet. Er nå 675 topper over 1000 meter med rimærfaktor på 100 meter eller mer i Troms. Det her var min topp nr 82 av 675 og min 53 topp i år. Fikk topplisten først i slutten av Juli, så kunne nok hatt noen flere topper om jeg hadde være mere kynisk i toppvalgene mine hele året, får komme sterkere tilbake neste år ;-)

For flere bilder og turbeskrivelse:
http://kugo.no/2009/12/finnheimfjellet-1148-moh-3/

post-6423-1334746676_thumb.jpg

post-6423-133474667607_thumb.jpg

post-6423-133474667616_thumb.jpg

post-6423-133474667632_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.