Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer bukse Falketind vs Arcteryx Beta ar vs Vulkanlia?


jens e

Anbefalte innlegg

Annonse

Ser veldig lik ut den som jeg har som jeg kjøpte i fjor i hvert fall. Er for øvrig godt fornøyd med buksen. Den er tynn så den tåler ikke hva som helst av skarpe steiner og lignende men den til gjengjeld er den jo lett. Når det er for varmt til å gå med Gore-Tex har jeg den gjerne med i sekken som regnbukse, da fyller den også funksjonen som ekstra turbukse som jeg ellers hadde latt ligge hjemme. :-) Den holder ikke vedvarende regn ute i all evighet men har til gode å oppleve det med noe membranplagg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er nok ute etter en litt mer robust bukse.

Har ellers også sett på disse:

Berenberg Vulkanlia: http://www.sportsdeal.no/produkter/1133131654/bukser/1149446147/1258980466

Arcteryx Beta AR: http://www.sportsnett.no/wsp/sportsnett/webon.cgi?func=show&table=PRODUCT&func_id=ARC240&var_1=ARC240-01&categorynu=AA22A&categorytxt=Bukse%20vindtett%2Fvanntett%20-%20herre&produkt=Arcteryx%20Beta%20AR%20Proshell%20Pants%20Men%60s

Leser at beta ar har beskyttelse på sete, knær og ankler. Falketind har beskyttelse på ankler og knær. Vulkanlia har beskyttelse på "utsatte områder."

Savner forøvrig lommer. Hadde gjort seg med en cargolomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Event puster jo betraktelig bedre enn gore-tex, det kan jo han noe å si.

Kjenner forøvrig ikke til beerenberg annet enn det jeg har lest på forumet her.

Søker du på beerenberg finner du en tråd elle to, men jeg husker ikke om den buksen er blant de omtalte plaggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beta AR ligner veldig på Theta SV uten høyt liv og seler. Har den buksa, og den er bomb proof. Selv om den er laget i proshell på samme måte som Falketind, så minner Falketind om en paclite-bukse i forhold.

For året rundt bruk hadde jeg helt klart valgt Arcteryx sin versjon, men hvis det var for skiturer om vinteren så stiller Falketind sterkt. Dessuten så bør en jo prøve buksa og finne ut hvilket snitt som passer en best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beta AR ligner veldig på Theta SV uten høyt liv og seler.

Det er lovende!

Jeg har selv hatt Theta SV i fire år nå og er superfornøyd med den. Men jeg bruker bib kun som vinterbukse, og kunne derfor tenke meg en tilsvarende til andre årstider.. Det eneste jeg savner er lommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.