Tuborg Skrevet 1. juli 2009 Skrevet 1. juli 2009 Skal krysse vidda i slutten av juli. Mål er Kinsarvik. Noen som har erfaring med denne turen?? Siter
500fjell Skrevet 1. juli 2009 Skrevet 1. juli 2009 Gikk Haukeliseter-Hellevassbu-Litlos-Hadlaskar-Sandhaug-Dyranut i 2006 https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=15430 Sikkert mange som har endt opp ved Kinsarvik. Veldig fin tur om en liker flatt/småkuppert terreng. Husk å få med deg Hårteigen! Siter
TR Skrevet 1. juli 2009 Skrevet 1. juli 2009 Gått Ustaoset - Tuva - Hein - Raudhelleren - Lågaros - Sandhaug - Hadlaskar - Torehytten - Stavali - Kinsarvik en gang i det forrige årtusen. Gleder meg til å gjøre det igjen. Fin tur! Nedstigingen til Kinsarvik er veldig flott. Siter
johnbb Skrevet 1. juli 2009 Skrevet 1. juli 2009 Gikk Haukeliseter -> Litlos -> Hadlaskar (oppom Hårteigen) -> Stavali -> Kinsarvik for et par år siden. Kan absolutt anbefales. Siter
Tuborg Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Skrevet 2. juli 2009 Høres positivt ut. Jeg starter på Haglebu i Sigdal. Kommer inn på Hardangervidda fra området Dagali og krysser over via Rauhelleren, Sandhaug, Hadlasgard osv. Skal en tur nedom Hårteigen også ja. Den skal bestiges om været tillater det. Har hørt mye fint om nedstigningen til Kinsarvik. Siter
brage Skrevet 3. juli 2009 Skrevet 3. juli 2009 Skal krysse vidda i slutten av juli. Mål er Kinsarvik. Noen som har erfaring med denne turen?? Hei ! Hvis du ønsker å GÅ til Kinsarvik så gjøre du det ved å ta av fra Hadlaskard og ned til Stavali og Kinsarvik. Ta en titt på DNTs rutenett på www.turistforeningen.no men undersøk om Stavali fortsatt er i drift. God tur ! Siter
Eivind på tur Skrevet 7. juli 2009 Skrevet 7. juli 2009 Dette er nok ikke akkurat den ruta du etterlyser, men jeg må reklamere litt for den likevel. Jeg gikk en solfylt sommer fra Haugastøl - Krækkja - Bjoreiddalen - Sandhaug - Litlos - Hellevassbu - Haukeliseter. Kjempefin rute!!! Siter
Tuborg Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Skrevet 8. juli 2009 Dette er nok ikke akkurat den ruta du etterlyser, men jeg må reklamere litt for den likevel. Jeg gikk en solfylt sommer fra Haugastøl - Krækkja - Bjoreiddalen - Sandhaug - Litlos - Hellevassbu - Haukeliseter. Kjempefin rute!!! Tar i mot alle tips! Ruta ser fin ut den. Så du skal ikke se bort ifra at den prøves ut. Bodde du på hyttene, eller bodde du i telt? Bor selv i telt, men gjerne i nærheten av hyttene. Kjekt med litt "luksus" i nærheten... Siter
Eivind på tur Skrevet 8. juli 2009 Skrevet 8. juli 2009 Dette var en del av en mye lenger tur, så jeg hadde med meg telt. Bodde på Haugastøl (for å vaske/tørke tøy) og på Litlos. Det er fint å telte i nærheten av hyttene. Det gir som du sier litt flere muligheter. Treffe andre folk, vaiert proviant og ikke minst muligheten til en stor og god frokost på Sandhuag og Litlos, utedo etc. Vil du ha en lenger tur vil jeg anbefale å starte i Tyinkrysset og gå gjennom Skarveheimen før Hardangervidda. Tyin - Sulebu - Breistølen - Bjordalsbu - Iungsdalshytta - Raggsteindalen - Haugastøl. Med 12 - 14 dager til rådighet har man gode muligheter til å oppleve variert og flott natur på strekningen Tyin - Haukeli Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.