villmarkingen Posted April 24, 2009 Share Posted April 24, 2009 Noen erfaringer på denne soveposen?? http://www.moontrail.com/bergans-superlight-long.php Har sett den til 595,- her i norge... Vurderer denne som en lett sommerpose, evt med fleecepose inni tidlig vår/høst......... Evt tar jeg gjerne andre anbefalinger på en liten og lett sommerpose. PS! pga stramt budsjett bør den ligge under 1000.- På forhånd takk for svar:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
villmarkingen Posted April 24, 2009 Author Share Posted April 24, 2009 fortsatt ingen???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lutra Posted April 24, 2009 Share Posted April 24, 2009 Har ikke så mange anbefalinger å komme med, men jeg tror du kommer til å fryse i den posen. Med mindre du skal på tur i retning ekvator ville jeg personlig valgt en pose som var minst 10grader varmere. Blir fort overstigning av 1000kronersbudsjettet om du må kjøpe ny pose etter første tur. Er sikker på at du kan finne betydelig varmere poser til samme prisen, men det vil nok desverre gå ut over vekten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roysigurd Posted April 24, 2009 Share Posted April 24, 2009 Jeg har en sånn pose, betalte 299 kroner for den på den lokale butikken her.. på salg. Jeg tok den med på hytta i påske, å lå i den første natta.. med vinduet åpent. Vil tro det va en 6-7 minus ute.. og tempraturen inne på rommet kan ha vært rundt.. tja maks 10 grader. Jeg våknet i løpet av natta av at jeg frøys... og jeg er en person som sover stortsett i sommerdyne hele året. Denne er nok kjempegreier på sommeren, der det er godt vær... men noe under 15 grader ville jeg ikke satset på. Plassmessig inni den, så er den grei.. har større problemer å komme meg nedi Helsport Lom, enn denne. Går ann å snu seg på en vettig måte i den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
villmarkingen Posted April 24, 2009 Author Share Posted April 24, 2009 Takker for tilbakemeldinger, tror jeg får konkludere med at jakten fortsatt fortsetter........... Så andre tips mottas gjerne...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roysigurd Posted April 24, 2009 Share Posted April 24, 2009 Helsport sine lette er varmere, men dem veier 900 gram, som ikke er så mye det heller. Lom heter den andre jeg har... den har jeg brukt på seinhøsten, ilag med fjellduken over meg. Sovepose kommer jo også litt ka din kropp tåler også... jeg krepere i tjukke soveposer som oftes. Jeg har 4 soveposer nå... En Ajungilak -25 En Helsport -15 En Helsport -5 En Bergans +15 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
villmarkingen Posted April 26, 2009 Author Share Posted April 26, 2009 Kommet noen fine tips her, noen flere???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonzai Posted April 26, 2009 Share Posted April 26, 2009 Har en Ajungilak kompaKt Summer som jeg har brukt ned mot null grader. Fungerte fint for meg, men jeg er en type som stort sett alltid har det for varmt i sovepose. Fikk den for 990 på et eller annet internettilbud i fjor sommer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mortimeir Posted April 26, 2009 Share Posted April 26, 2009 Her har du jo noen som er i nærheten: http://www.amfibi.no/display.aspx?menuid=12&prodid=7430 www.sportsnett.no Mountain Equipment Starlight I http://www.jaktogfriluft.no/display.aspx?menuid=23200&prodid=102 For dere som ser inne på sportsnett.no Noen mer erfaringer med ME Xero soveposer, evt Helsport Spiterstulen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
runegutt123 Posted April 26, 2009 Share Posted April 26, 2009 Kjøpte meg McKinley lettvektspose sist sommer. 600gram ca. Ikke varm nei, men tror lakenposen vil løse det verste. Fordel er vekta, og at den er stor nok inni. Jeg kan dermed sove med klærne på, hvis det blir kaldt. Verd prisen Betalte ca 450,- i London Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
villmarkingen Posted April 27, 2009 Author Share Posted April 27, 2009 Kikket litt på McKinley selv, også kikket litt på en pose fra Basecamp. Fant en som var var veldig lett, skulle ha en komfort temp ned mot 4-5+. Tenker som deg, kan løse de kjøligere nettene med en fleeceteppepose som jeg har. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geenie Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 Denne er over budsjettet ditt, men jeg tipser likevel.. Har tenkt å skaffe meg denne selv for sesongen. Jeg er veldig fan av strech komforten til Montbell. Den burde vær mulig å få inn til landet for ca 2000 tot.- med litt snusing rundt. http://www.montbell.us/products/disp.php?cat_id=28&p_id=1121729 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roysigurd Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 sånn for å gjøre det enklere for folk... 1 pounds 9 oz = 0.708738078 kilograms 700 gram er ikke mye for en sovepose... såg intressant ut den der... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts