gjerris Skrevet 23. april 2009 Skrevet 23. april 2009 Er det noen som vet hvordan værforholdene er på Jotunheimen (beseggen-glittertind-galdhøpiggen-beseggen) i slutten av august begynnelsen av september? Har tenkt å gå til fots.
agno Skrevet 23. april 2009 Skrevet 23. april 2009 Flott tid i fjellet. Tidlig høst med frostnetter og snø på toppene er helt normalt. Mange betjente hytter stenger andre helga i september, men inntil da er det mye folk og fint å ferdes i fjellet, bare man er utstyrt for det.
MBK Skrevet 24. april 2009 Skrevet 24. april 2009 Turisthyttene ved Besseggen (bla. Bessheim) holder åpent til uti oktober. Sist i august er en flott tid i fjellet, helt enig i det!
tlm Skrevet 24. april 2009 Skrevet 24. april 2009 Hallo jeg har også tenkt til å gå i jotunheimen denne tiden men lurer på hvor stor turisme det er. Ango sa de var mye folk. Vil det si gå i kø opp mot toppene, se og høre masse folk rundt teltet. Jeg vil oppleve natur få meg en fin gå tur. Det for holde med kø i butikken. Er det noen tid på året det er gennerelt lite folk, men sammtidig slippe ski eller truger.
Nils Skrevet 24. april 2009 Skrevet 24. april 2009 "tlm", Jeg har gått mange toppturer i Jotunheimen i slutten av august og hele september, og det har vært få mennesker å se på toppene. Flere ganger har vi ikke truffet andre, men nå har vi også ofte gått utenfor alfarvei. Spesielt dersom du går på hverdager, er sjansen for å møte folk liten. Så, du skal treffe bra om du må gå i kø til en topp i Jotunheimen på en hverdag i september (og slutten av august). De aller fleste toppene slipper du også å trekke kølapp på i helgene. Velger du stiene mellom turisthyttene, vil du derimot kunne støte på andre.
jarmol Skrevet 24. april 2009 Skrevet 24. april 2009 Har samme erfaring som Nils. Det er veldig avhengig av hvilke ruter du går. Jeg har gått helt alene i Jotuheimen både i midten av juli og i august, uten å se andre folk, så det er i hvert fall mulig i september. Men hvis du velger de meste populære rutene så vil det nok være noen i nærheten også en helg i september. Når det gjelder været så kan det være helt strålende i september. Men det kan også lave ned med kuling i kastene. Normalen er nok likevel noen små varmegrader med muligheter for frost om natten (i høyden i alle fall).
MBK Skrevet 25. april 2009 Skrevet 25. april 2009 Velger du Galdhøpiggen eller Besseggen kan det være endel folk. Ellers - garanti for å ikke møte folk kan ingen gi deg, men fullt overalt er det ikke.
gjerris Skrevet 25. april 2009 Forfatter Skrevet 25. april 2009 Takk for svarene. Da blir det tur i august-september Kanskje vi sees på en eller annen topp TLM
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå