Gå til innhold
  • Bli medlem

Norrøna Stetind 90L sekk. Pris ?


kenny28

Anbefalte innlegg

Annonse

Har selv en Stetind 80 liter som jeg kjøpte brukt. Fin sekk, men de er jo "gamle" etter hvert så er lurt å sjekke for slitasje. Jeg gav 500 kroner for min. Hva du bør gi for sekken kommer veldig an på hvor gammel og slitt den er. Er ikke sikker på når de gikk ut av produksjon, men kan jo være lurt å høre når den er kjøpt. Prismessig vil jeg tippe de ligger mellom tre og firetusen slik som etterfølgerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett sekken den er som ny, lite brukt :lol:

Men jeg tenkte mest på om dette er en "god" sekk. Sekken er endel år ja, derfor tenkte jeg om det har skjedd mye på sekk fronten. Med andre ord er denne gammeldags ?

Fant ut at sekken er 3,3 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt en god sekk. For min del kan bæresystemet konkurrere med mange andre som finnes på markedet i dag, men det er jo individuelt da.. (Allikevel har jeg sett på markedet etter nytt i det siste. Tror dog ikke at min sekk er blant de siste, mest oppdaterte Stetind-sekkene som ble lagd heller så tror at om jeg hadde hatt en litt senere utgave ville den holdt noen år lengre for meg. Mulig du ser på en slik en?) Uansett; liker du sekken både bæremessig og løsningsmessig så høres det ut som en god deal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos Norrøna står det ofte på, men navnet er ikke så viktig her da -så vidt jeg vet- Norrøna har kjørt på Synkron-systemet i mange år og bare utviklet det fortløpende. Navnet er i hvert fall det samme på den gamle Stetind-sekken min som på Nansen. Etter som du sier at sekken er som ny vil jeg tro det er en relativt "ny" modell. Eksempelvis er bæresystemet på mitt gråaktig på "bæresiden" og enkelt og tydelig brukt. Er ganske sikker på at det finnes nyere varianter av denne sekkemodellen som er mer utviklet. Men er jo vanskelig å si hva det er du står ovenfor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er samme type bæresystem som jeg har på min. Men din sekk ser nyere og ikke så slitt ut. Tror du har gjort et bra kjøp. "Synkron" er rett og slett bare et navn. Norrønas anatomiske bæresystem har bært det navnet en god stund. I stedet for å lage nye systemer med nye navn bare utvikler de det systemet. Gratulerer med ny sekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er samme type bæresystem som jeg har på min. Men din sekk ser nyere og ikke så slitt ut. Tror du har gjort et bra kjøp. "Synkron" er rett og slett bare et navn. Norrønas anatomiske bæresystem har bært det navnet en god stund. I stedet for å lage nye systemer med nye navn bare utvikler de det systemet. Gratulerer med ny sekk!

Takk takk :)

Så først nå at sekken mangler sidelommer. Har din sekk det ? Kan det kjøpes som ekstrautstyr ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for meg ser det ut som første generasjon synkron, altså at den er pre 2002 eller noe slikt, har selv en 2 gen. og er førnøyd, kjennetegn ved den er at den har strikk i hoftestrammerene, den første jeg hadde var det ett bånd mellom skulderstroppene, men hoftebeltet falt av og den var generelt dårlig kvalitiet, den nye jeg fikk av nørrøna var uten båndet mellom skulderstroppene og har holdt fint i mange år etter. ett godt tips er å kontakte nørrøna om ekstradeler, for meg var det skruene i hoftebeltet og strikkene på siden som strammer hoftebebeltet inn mot kroppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vet at min er før 2002. Den har heller ingen strikk ved hoftebelte.

Hvis dette er 1 generasjon, hadde det vært bedre å levert denne tilbake og heller kjøpt en ny ? Med andre ord er det enorme komfor forskjeller på ny og gammel. Sekken er jo noe av det viktigste!

Legger ved 2 nye bilder.

post-5822-133474611487_thumb.jpg

post-5822-133474611498_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis den er behagelig å bruke med det innholdet du vanligvis bruker ser jeg ingen grunn til å bytte den ut. det var jo state of the art når den kom, selvfølgelig er det forskjeller på den og en helt ny, men mest på materialvalg og slike ting tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så farlig emd den strikken. Har Recon Pack også for litt større bører og den har heller ikke strikk.

Min er absolutt pre 2002. (Da jeg hadde den til service fikk jeg vite at den var i hvert fall 10 år gammel. Da jeg kjøpte den fikk jeg bestilt sidelommer via en butikk, men er sikkert enklest å gå via Norrøna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Stetind 90L kjøpt sommeren -97. Den har jeg brukt mye siden både sommer og vinter. Har som regel bært mellom 15 og 25 kg med den uten problemer. Den har også overlevd forholdsvis røff behandling av portere på Kilimanjaro uten å ta skade av det. På de snart 12 årene jeg har brukt den har den fremdeles ikke røket eller tatt skade på noen som helst måte. Den har fungert utmerket hele tida. Eneste er at jeg bruker en vanlig søppelsekk å pakke i nede i sekken, og gikk til innkjøp av regntrekk. Den er alt annet enn vanntett og heller håpløs og prøve å impregnere. For meg som er forholdsvis kort så er det også viktig å pakke riktig slik at den ikke blir baktung. Men alt i alt en sekk jeg er svært fornøyd med og jeg regner med å ha den i mange år enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg bytter ut min til sommeren kan det være mulig jeg vil selge sidelommene mine. Akkurat det er jeg ikke sikker på enda, men om jeg gjør det annonserer jeg det her. (Om du ikke da har funnet noe i mellomtiden.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg fikk en Stetind 90 med sidelommer av en kompis. Det står "Sidelommer 20 liter" på dem, noe som kommer godt med når man trenger å utvide litt. Skal prøve sekken i sommer. Er du nevenyttig og kan håndtere en symaskin kan du alltids sy sidelommer til sekken din selv. Du kan kjøpe egnet stoff og annet hos http://www.shelby.fi, http://www.extremtextil.de/index_en.html eller andre steder på nett. Lag tegninger for designet du ønsker og prøv gjerne med noe billig stoff først. Er du usikker på hvilket stoff du skal bruke så sender Shelby deg stoffprøver i løpet av 2-3 dager gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedr sidelommer til denne sekken, så var vel de av typen som har plasthemper som hektes inn i slissesporene i nylonbåndene?

Alternativt kan nok andre fabrikat av sidelommer som festes i kompresjonsreimene benyttes, men, det "beste" er de som matcher sekken. Sjekk litt rundt med noen "større" sportsforretninger som Oslo Sportslager, Anton Skandinavisk osv. Kan hende de har liggende, eller sett inn ø.kjøpt-annonse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.