Gå til innhold
  • Bli medlem

handel i utlandet


Trond-are

Anbefalte innlegg

Annonse

www.sport-conrad.com --> ski/snowboard/klær/telt/soveposer osv...

www.telemark-pyrenees.com --> ski/klær/telt/soveposer osv... (Bra service og kjapp levering)

www.moontrail.com --> sekker/soveposer/telt osv... (Bra utvalg og et genialt bonuspoeng system som garantert sørger for at du rasker med deg en masse små greier du ikke hadde kjøpt ellers :roll:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiledende utsalgspris på telt fra Hilleberg er jo det samme i svenske og norske kroner. Med såpass dyre telt blir det jo fort et ganske brukbart avslag. I allefall om man har muligheten til å hande i Sverige. Med porto og mva blir det vel en annen sak...

H.

Edit: Mener da selvfølgelig at utsalgsprisen er 6500,- i både svenske og norske kroner :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med garanti på et Hilleberg-telt som er kjøpt i Sverige? Har Hilleberg en World Wide Guarantee eller noe i den duren som gjør at man kan levere teltet til enhver Hilleberg-leverandør?

Og hvordan er evt kjøpsloven i Sverige? Her til lands har man vel garanti i 2-3 år på telt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med garanti på et Hilleberg-telt som er kjøpt i Sverige? Har Hilleberg en World Wide Guarantee eller noe i den duren som gjør at man kan levere teltet til enhver Hilleberg-leverandør?

Og hvordan er evt kjøpsloven i Sverige? Her til lands har man vel garanti i 2-3 år på telt?

Aner ikke om Hilleberg har en verdensomfattende garanti. Men det er jo ikke fullt så ille å sende ting til Sverige om noe går galt som til feks USA. Garantitiden på telt er jeg heller ikke sikker på, du har vel neppe krav på mer enn et års garanti, men de seriøse produsentene har sikkert en lengre reklamasjonstid. Endel gir (om jeg ikke husker feil) livstidsgaranti mot fabrikasjonsfeil. Dessuten er det god reklame for dem om de fikser problemer som dukker opp etter noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring og kan evt. anbefale en svensk side ?

www.kelkoo.se gir deg en søkeside som ikke virker altfor omfattende. Fungerer sikkert like greit som den norske kelkoo.no :D I tillegg fant jeg www.grenseguiden.no om du vil ta turen over og handle litt selv, det gir visst mye billigere varer! Det kan du lese om her: http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=558908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hilleberg sinde telt på www.moontrail.com har ca halv pris av norsk pris. kjøpte allak deri fjor sommer, kjempefornøyd

Det stemmer vel ikke helt?

http://www.moontrail.com/hilleberg-soulo.php (550.00 USD = 3,935.04 NOK jmf xe.com ), koster 5250 på http://www.sportsnett.no/ . Legg på frakta, så blir forskjellen enda mindre. Faktisk så koster Soulo-teltet like mye/lite i Sverige som på moontrail, og sikkert billigere frakt også, uten at jeg har sjekket dette ( http://www.outnet.se/hilleberg/soulo-green.php 5,095.00 SEK = 3,982.39 NOK ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer ikke helt men nesten. og nå e dollarkursen en helt annen enn i fjor sommer.

www.sportsnett.no Hilleberg Allak nok6750,-

www.moontrail.com Hilleberg Allak $765,- nå er dollarkursen over 7kr, ifjor sommer var dollarkursen ca5kr 765x5=3825

nærmt nok halv pris til at jeg handlet telt med et stort smil om munnen!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...ifjor sommer var dollarkursen ca5kr 765x5=3825

nærmt nok halv pris til at jeg handlet telt med et stort smil om munnen!! :wink:

Altså veldig hyggelig for deg, og jeg er glad på dine vegne, jeg ville bare poengtere overfor andre som vil kjøpe at Moontrail sine telt ikke er like billige :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså veldig hyggelig for deg, og jeg er glad på dine vegne, jeg ville bare poengtere overfor andre som vil kjøpe at Moontrail sine telt ikke er like billige :)

Utrolig bra :D "og jeg er glad på dine vegne" tenk å ha sånne hyggelige folk på forumet. ikke rart vi bruker mye tid her! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.