peoma Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 jeg har en primus omnifuel som jeg har brukt lampeolje på. Har fått tips om at det er bedre med miljøbensin, mindre sot osv. Må jeg kjøpe helt ny flaske og pumpe for å skifte drivstoff? Siter
Henrikp Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Nei, du må bare bytte dyse på primusen. Pumpen er den samme. Dette er en av styrkene til Omni'en - at man kan bruke flere typer drivstoff. Hvis du skal bytte innhold i flaska er det viktig å skylle ut restene av parafinen! Henrik Siter
peoma Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Skrevet 4. februar 2009 Takk for svaret. Lurte på hvordan jeg får fjernet parafinrestene i pumpen og flasken best mulig? Siter
Henrikp Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 tøm flaska helt, rist ut det siste og skyll med litt bensin, gjerne to ganger. Bensinen du skyller med skal du ikke bruke til å fyre med. Fyll opp med ny bensin og du er i gang Du kan jo vurdere en ny flaske eventuelt, i en annen farge enn den gamle. Kanskje du har behov for parafin til noe annet (parafinlykt eller noe)? Husk å bruke riktig bensin! Enten Colemans, eller så har Statoil miljøbensin (4-takts) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.