Gå til innhold
  • Bli medlem

Mikrofiber-klær


Thrusthamster

Anbefalte innlegg

Ser etter shell-jakker og -bukser i mikrofiber, men jeg har hatt problemer med å finne noe særlig av det på nettet, for det meste Goretex, som jeg helst vil unngå.

Også en tjukk jakke som ikke er en dunjakke, heller syntetisk. Det har også vært litt vanskelig å finne, men tror Patagonias DAS Parka kan funke. Noen som har erfaringer med den? Eller har noen andre forslag? Trenger også en liknende bukse, tjukk og foret, helst med syntetisk stoff og ikke dun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har jo Wid Things som lager tjukke jakker og bukser. Se denne linken:

http://www.wildthingsgear.com/prod_insulation.php

Der finner du forskjellige tykkelser avhengig hvor varmt du skal ha det. Bra klær!

DAS parkaen til Patagucci er jo en jakke som hengt med i mange år og den har vel aldrig vært bedre, nå med Climashield isolering.

Bukser her hjemme på berget som kan nevnes er Mountain Equipment Cirrus. Tror de har den på sportsnett, muligens også på Oslo sportslager.

Skakllklær i microfiber er det nok vanskeligere å finne. Hvis du kan tenke deg en litt kortere jakke så er Patagonia Ready Mix en suveren jakke.Puster bra, vindtett og tørker fort. Se sportsnett igjen. Og Oslo sportslager.

Bukser i microfiber kan være Climatic serien til Hagløfs. Har positive erfaringer med de buksene.

Vel,det var hva jeg kom på sånn i farten. Håper det kan være til noen hjelp. Bare spør hvis det er noe du lurer på så skal jeg svare så godt jeg kan.

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kort er Patagonia Ready Mix-jakken? Jeg er 185 cm høy, har ikke noe særlig høy overkropp i forhold til beina, tror du den kan bli et problem?

Hagløfs-buksen ser også bra ut. Sikter mest etter mikrofiber på grunn av at det puster veldig bra og tørker fort, så det ser ut til at både den og Patagonia Ready Mix skal være veldig bra på de områdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.