Gå til innhold
  • Bli medlem

Kos med Kartlesing


Fjellbukken

Anbefalte innlegg

Nå som vinterhalvåret er over oss og dagene er korte fordriver jeg som så mange andre dagene med kartlesing og surfing på google etter nye steder å vandre over en rykende varm kaffekopp.

I en tråd på ett jegerforum kom ett av medlemmene frem med en link til en av de mest fantastiske karttjenestene jeg har sett, ikke til navigering, men til nettopp- kartlesing over en kaffekopp!

http://kart.sesam.no/3d/

3D karttjeneste over det meste av landet, desverre er Femundsmarka, Rondane \ Dovre som jeg hittil har sjekket ut ikke enda kommet i høyoppløselige bilder, men mye av Rogaland og det jeg har sett på i Hordaland eksisterer ned til den minste stein i landskapet.

Jeg har allerede funnet 5 steder jeg SKAL oppsøke så fort snøen smelter og gresset gror grønt og vakkert i fjellsidene, spesielt Bjørndalsnuten (søkbart i applikasjonen)

Må prøves!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3D karttjeneste over det meste av landet, desverre er Femundsmarka, Rondane \ Dovre som jeg hittil har sjekket ut ikke enda kommet i høyoppløselige bilder, men mye av Rogaland og det jeg har sett på i Hordaland eksisterer ned til den minste stein i landskapet.

Dette gjør meg helt varm innvendig. Fantastisk.

Trond Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konge!

Bjørndalsnuten ( dersom vi snakker om samme fjell, den nær dalsnuten er jeg på) er en fin tur, pass på å ta det e klar og fin dag. Da får du kjempeutsikt over lutsivassdraget. Dersom du skal gå rundturen om lutsiknuten, vil jeg anbefale deg å starte turen på stien over fotballbanen ved parkeringsplassen, i stedet for å labbe opp veien. Da blir det lutsinuten først. Det er noe lettere å rote seg bort i lia andre veien..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.