Floppsy Skrevet 29. juli 2008 Skrevet 29. juli 2008 Hei. I og med at gåsejakta nærmer seg lurer jeg på når det er realistisk å få sett gåsa rundt Nord-trøndelag.? Jakta starter 10. aug, men den dukker vel ikke opp før sept?! Kanskje noen har sett gåsa allerede? Siter
Vandrefalk Skrevet 29. juli 2008 Skrevet 29. juli 2008 Snakket med en som hadde vært på Vega for et par dager siden. Så mye gås som han så der hadde han aldri i sitt syndige liv sett tidligere... Siter
Floppsy Skrevet 1. august 2008 Forfatter Skrevet 1. august 2008 Riktig. Ja, de er vel på tur ned hit nå Siter
Vømmøl Skrevet 4. august 2008 Skrevet 4. august 2008 Hei! Var på ørlandet i helga. Det er riktignok i sør-trøndelag. På denne tiden bruker grågåsa å være på plass, men jeg hørte ikke et kvekk(eller gakk). Noe av årsaken er vel at de sitter ute i havet, på holmer og skjær, så lenge det er finvær. De har kanskje ikke startet trekket fra nordnorge enda heller, i og med at været har vært ganske bra der oppe. Når det gjelder nord-trøndelag, så kommer vel den store innvasjonen av kortnebbgås om noen uker, og varer til litt ut i oktober. Disse trekker fra svalbard, men sitter sikkert bare og koser seg så lenge det er bra vær der ute. Siter
essem Skrevet 4. august 2008 Skrevet 4. august 2008 Var hundrevis av gås på Smøla nå i slutten av juli, full gåsejakt der på innmark. Og lørdag såg jeg ca 100 gås høyt oppe i ei stor over Stranda på Sunnmøre. Siter
knutin Skrevet 6. september 2008 Skrevet 6. september 2008 Ikke noe gås observert her i Steinkjer ennå, ihvertfall ikke som jeg har observert. Venter tusenvis om et par uker, de bruker å sitte på en åker i nabolaget.... Siter
SAUER HIGHLAND 3006 Skrevet 27. september 2008 Skrevet 27. september 2008 Låner tråden din litt, smiler..... Har fått tilbud om å bli med på gåsejakt på Levanger og Verdal neste helg, da snakker vi 4 - 5 okt..... Er fersk i gåsejakt, men er ikke det litt seint, har ikke gåsa dratt da.... Siter
Vandrefalk Skrevet 28. september 2008 Skrevet 28. september 2008 Ungfuglene fra Svalbard kommer ganske sent... Så en DIGER gåseplog på vei sørover på torsdag.. Kan jo være at du treffer på noen sånne flokker, men toget begynner vel å fjerne seg nå.... Siter
Zabel Skrevet 28. september 2008 Skrevet 28. september 2008 ikke noe erfaring med gåsejakt selv, men de tre siste dagene har jeg sett store ploger over himmelen her på levanger. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.