Gå til innhold
  • Bli medlem

Exped telt


Manko

Anbefalte innlegg

Har klart å overbevise meg selv om at jeg trenger et nytt telt, og har lest telt-tråder på forumet til øyet er blitt stort og vått uten å klare å lande helt. (Bruker jo mer tid på teltkjøp enn det tok meg å kjøpe hus :D )

Det jeg er ute etter er vel i utganspunktet et tresesongstelt, men jeg har jo et håp om å kunne utvide til bruk også om vinteren uten at jeg da tror det blir de helt ekstreme forholdene, så et 3+sesong-telt ville være perfekt.

Størrelsemessig prater vi om hovedaklig meg og bikkja og evt et barn, med mulighet for å være to voksne - altså to-manns.

Kunne godt tenke meg et kuppel-telt, selv om det er litt mer vekt enn tunnell, selv om vekt selvfølgelig er vesentlig

Har blitt litt fasinert av Exped teltene (også prismessig), og da lander vi fort på Auriga eller VenusII - noen som har anbefalinger for en av dem.

Eller er det lurest å kjøpe tunell, da snakker vi vel først og fremst om Sirius, har jo sett flere fornøyde brukere av dette teltet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er som tidligere nevnt ubeskrivelig fornøyd med mitt Fjellräven Skule telt. Det selges på Oslo Sportslager, hvor de også selger Expedteltene. De har jeg ingen erfaring med, men de ble grundig anbefalt der. Sammen med Fjellräven, som jeg endte opp med,etter å ha bruke mye lenger tid på å velge telt enn jeg brukte på å velge leilighet ja. Fordleen med Fjellreven er vekten, samtidig som det er 3-4 sesongers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg Hilleberg Nallo for et par år siden. Er svært fornøyd med dette. Men det er vel sånn med telt også da, alle anbefaler det man selv har brukt. Fordelene med Nallo er at det er svært lett, 1,9 kg god plass til deg og bikkja (noe jeg også bruker), grei plass til to ( har brukt det til to voksne og hund, det gikk det også). Jeg bestilte mitt fra USA, sparte en del kroner på det...

Lykke til med teltvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.