Gå til innhold
  • Bli medlem

Problemer med gir på racer. Hva skjedde?


flako

Anbefalte innlegg

Hei!

Byttet slange bak på min relativt nye racer, og nå er girene tullerusk. Det nederste giret er utilgjengelig, selv om jeg justerer (får ikke justert langt nok ned!), som om kasseten ligger for langt ut i forhold til le derailleur. Veldig dumt, siden jeg har en såkalt kompakt-krank og dermed er glad for de få tunge girene jeg har =)

Dette høres selvsagt ut som et skikkelig nybegynnerproblem, og er muligens det, men: Hva har skjedd?

Jeg har en Jamis Ventura Elite 2007, dvs FSA compact crank, Ultegra bak, 105 foran og 105 shifters.

Og, problemet oppstod altså etter å ha tatt av og satt på bakhjulet i forbindelse med slangebytte.

Takk for evt. hjelp!!

mvh

Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.