Gå til innhold
  • Bli medlem

Black Diamond - tree skiing - Kilowatt eller Verdict eller G3 reverend or fatter


squidman

Anbefalte innlegg

Hei dere! Jeg er fortsatt newb med randonee, men har funnet ut at min Atomic Diran's er ikke fullt feite nok for løssnøkjøring.

Bakgrunn... Eldre dude( nærmere 40) , dårlig på slalom, liker ikke å ta mer en rød / lettere svart på Geilo...men veldig glad i å kjøre løssnø. Hadde ski-time før første gang

i 15 år iår. Men (despite!!) dårlig form, har lysst å kjøre i pudder før jeg blir for skrøpelig.

Spørsmål....jeg klarte å gå fra null til rød selv om jeg hadde ikke gått slalom i over 15 år. Det tok litt tid (en uke) og jeg har neppe tenkt å jibbe eller huck noen greier;

Men foreløbig har jeg litt pysete 'set-up' - atomic dirans med slivretta 500 slv's (som funket utmerket gitt de er ekstremt lett rando bindinger).

Jeg skulle gjærne skaffet meg noet (bortsett fra flere 'pro' timer) som er bedre i løssnø, med kanskje kraftigere bindinger og et par ski som egner seg bedre til pudder. Dirans funker veldig bra i skare, og på 'the groomers'. Jeg har ikke tenkt å kjøre stup-bratte bakker uansett. Men jeg brenner for å kjøre litt pudder imellom trærne, men har vansker med å velge ski blant alle de som er på salg nå i USA. Jeg har nå allerede min 'allround' ski, men har lyst på rene pudder planker...men er ikke så glad i å kjøre fort, vil heller 'chill' mellom trærene'...yes I know in pow you have to go faster.....

Problem: pudder-planker har svært sving-radius, kanksje ikke egnet til 'tree-skeeing'. Mens de mindre planker flyter ikke så godt.

Ser på: G3 reverend (126-93-114)

G3 El Hombre (136-105-124)

Black Diamond Verdict (bigger turn, stiffer, longer planks, big mountain) (132-102-118, 170cm)

Black Diamond Kilowatt - det jeg er virkelig etter, #2 i fatness, men få anmeldinger (124-95-110,155cm) - skal være lettere å snu..

Or other suggestions for pudder planker:

Marker Duke vs. Fritschi Freeride+ ...? noen ideer? Jeg har personlig kanskje tenkt å spare vekt med Silvretta's pure free ride, men som Marker har de hatt problemer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.