Gå til innhold
  • Bli medlem

Bjørja

Aktiv medlem
  • Innlegg

    574
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Bjørja vant dagen sist 20. desember 2016

Bjørja hadde mest likt innhold!

Om Bjørja

Nylige profilbesøk

4 453 profilvisninger

Bjørja sine prestasjoner

Proficient

Proficient (10/14)

  • Dedicated Sjeldent
  • Reacting Well Sjeldent
  • First Post
  • Posting Machine Sjeldent
  • Collaborator

Nylige merker

402

Nettsamfunnsomdømme

  1. Forhåpentligvis lærte man noe av Vassdalen.
  2. Det blir sjeldent kaldere enn -20 her. Jeg anskaffet meg også Bernie Dawg demperen, men jeg opplever at brenneren blir vesentlig mer følsom på forvarming med denne. Det er en solid demper med mye gods, så det må en god del mer forvarming for å få den til å brenne pent når det er kaldt. Uten demperen har det fungert fint på lavt bluss i kaldt vær. Styrken til Dragonfly er reguleringen. Den er det beste jeg har vært borte i. I motsetning til min Optimus 111T, så er det lang vandring på reguleringen, slik at du ikke trenger være riktig så følsom på labben. Dersom drivstoffilteret trenger å byttes så vil det ofte merkes på lavbluss.
  3. Dette var ille å lese. Min Dragonfly er fra 2001, og har fungert fint siden dengang. Her har nok noen begynt med sparekniven på produksjonen.....
  4. Det var radikale tiltak, men det må kanskje til?
  5. Nei, jeg var mest nysgjerrig om noen hadde fått prøvd den. Det ser ut til å være en anvendelig turkniv
  6. Jeg ser Helle re-lanserer Wabakimi i Sleipner stål. Er det noen som har fått prøvd denne?
  7. På lengre turer så blir lukta rett og slett for ille i PP undertøy. Jeg husker broderen og meg var to uker på Hardangervidda for snart tjue år siden. Den gamle skulle hente oss med bil ved Middalsbu. Det var bare såvidt lillebror fikk være med i bilen. Han stilte i superundertøy. Det stinket godt etter to uker på sommertur.
  8. Det var tynt i 2008. Hva er det i dag?
  9. Jeg kjøpte et verktøy til returventilen til 210. Det passer på 111T også. Så de ytre dimensjonene der er like. Du har sikkert sett denne videoen, men Bernie Dawg viser vel til at det er to litt forskjellige returventiler, men deler passer om hverandre. Min 210 hadde faktisk returventil-"tippen" i kork enda. Antagelig er det originalt fra produksjonsåret som er en gang mellom 1953 og tidlig 60-tall (Høvik Verk).
  10. De aller første MSR pumpene var av ganske myk plast. Mange fikk en sprekk rett ved regulatoren. Det opplevde jeg med min Dragonfly. Pumpene som erstattet de første er vesentlig bedre, og jeg har ikke hatt problemer med denne. Den har vært i bruk i ca. 10 år, dog ikke kaldere enn -20C.
  11. @Han DerreJa, Shmel 2 er den med trekantet vindskjerm. Jeg klarte meg med min Dragonfly i 18 år, men etter 111T og Primus 210, har jeg dessverre blitt bitt litt av basillen og havesyken. De to siste helgene har både 111T og 210 debutert på familietur, til fruens forundrelse og barnas nysgjerrighet. 12 åringen mente 210 måtte være fra "middelalderen" @Skogens Stønn For meg har Primus 210 og 111 vært en øyeåpner etter mange år med slangebrenner. Det er ufattelig greit å slippe montering av noe (som 111) eller kun skru på en brenner (210). Jeg er litt overrasket over at det ikke produseres en utgave at Optimus 8R lenger. Den tror jeg ville solgt.
  12. Det ligger noen repsett på finn. De har som oftest en spindel med. Her blant annet: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=124356927 Noe stiv pris kanskje, og du får med diverse ting du kanskje ikke har bruk for?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.