Gå til innhold
  • Bli medlem

Ulik PF på div nettsteder


Lyngve

Anbefalte innlegg

I min iver etter å kvalitetssikre primærfaktorer på norske 2000 metere har jeg kommet over følgende oppsiktsvekkende differanser hentet fra 4 norske nettsteder: (har kun konsentrert meg om betydelige differanser pluss topper som ligger i vippeposisjon 30m 100m osv)

pf1.jpg

Jeg tar gjerne imot kommentarer og rettelser !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke tvil om at det er en del feil ute og går :) Jeg har for det meste brukt Åkes PF (Toppomania). Jeg har lite kvalitetssikring av PF på Bergtatt. Hva som er riktig får vi ta en sjekk på, men jeg ser iallfall at jeg har flere feil :?: Har du lite å finne på, Lyngve? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Det er ikke tvil om at det er en del feil ute og går :) Jeg har for det meste brukt Åkes PF (Toppomania). Jeg har lite kvalitetssikring av PF på Bergtatt. Hva som er riktig får vi ta en sjekk på, men jeg ser iallfall at jeg har flere feil :?: Har du lite å finne på, Lyngve? :wink:

Ja jeg har lite å finne på :)

Forøvrig skjønner jeg ikke hvordan du får M.Skagastølstind til å bli hele 80m i PF. Kan knapt huske at jeg gikk oppoverbakke i det hele tatt fra Vesle og bort til Midtre. Se også dette bildet tatt fra Vesle:

112_1260.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Lyngve,

Jeg oppdaget raskt at det var mange ulike PF ute og gikk.

Det kan dessverre hende at det fortsatt er noe forskjell på dette

selv på mine lister innbyrdes. Jeg forsøker å rydde i dette og er

takknemlig for tips om ting jeg har oversett. Den listen som er

"gjort fra bånn" er listen over de 600 høyeste PF i Norge, denne

burde være rett, feil her vil jeg spesielt sette pris på å høre om..

http://www.ii.uib.no/~petter/mountains/norway_pf-toppen.html

Her er ingen PF verdier tatt fra "andre kilder", det er ofte slik

at feil sprer seg omkring.

Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

PF på Sentraltind, her trenger vi info fra noen som har gått

Styggedalsryggen med GPS i nyere tid.

De tre aktuelle skar er: Mohns skar (2260-2280)

Mellom Vesle og Sentral: (2240-2260)

Mellom Sentral og Styggedals (2240-2260)

ifølge M711. Dette gir Sentraltind en PF på MINST 88 meter, MAKS 108 meter

Utfra kartet, ser skaret mot Styggedalstind dypere ut, kan dette

bekreftes fra måling eller et GODT bilde?

Skaret mellom Sentraltind of Vesle, ser ut til å være nær 2250,

umulig å fastslå nærmere uten lokal måling.

Hvorvidt Sentraltind har PF over 100m er derfor et godt spørsmål, antagelig er

det skaret mellom Sentraltind og Vesle som definerer primærfaktoren. Mitt

tips er en primærfaktor like under 100 meter.

Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iflg. kartet ser det slik ut Petter. Men det er små marginer. Skaret mot Sentral går så vidt under en kote som Mohns skard ikke går. Men det kan ikke være snakk om mange meterne. Skulle vært interessant å fått målt det mer nøye. Kartkotene er jo feil de også. Det skal faktisk ikke mer enn en meter til for å bikke over. På den annen side påvirker jo dette ikke den absolutte primærfaktoren - bare hvilket skar som er det bestemmende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo

Mine primærfaktorer stammer stort sett fra Røynelista, med enkelte korreksjoner fra paalv/fjellsport.net. Har aldri brydd meg noe særlig med primærfaktorer, så sant de ikke kommer ned i tvilssonen rundt 10 meter :arrow: Men jeg følger med på tråden her, og vil korrigere mine lister etterhvert hvis dere blir enige om noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.