Gå til innhold
  • Bli medlem

Sove ute med Jerven fjellduk orginal


macbook24

Anbefalte innlegg

Annonse

Alt er mulig. Om det er særlig komfortabelt er en annen historie... PRØV, fortrinnsvis i hagen. Ha gjerne mere varmt tøy tilgjengelig, så er det lett å justere hvis det blir kjølig.

Blir trolig en del kondens, med mindre duken spennes ut som en presenning. (Men til det bruk er den akkurat litt for liten, hvis været ikke er svært bra da).

Du dør neppe uten sovepose i mai/juni. Liggeunderlag er viktigere enn sovepose, etter min mening, og bør alltid være med. Om du har det komfortabelt er en helt annen sak... En fin, varm sommerkveld ser jeg ingen problemer med fjellduk uten sovepose, men du vil nok ha litt klamme klær om morgenen pga kondens. En kjølig vårnatt kan nok bli litt vel kald, men det avhenger jo og av hvor mye klær du putter på deg.

Jeg håper du skriver litt om erfaringene dine her på fjellforum 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondens!!!

Men bruker du duken som overtrekk, og tar det som ei natt under åpen himmel i stedet for å tenke at du skal lage deg et enkelt telt, så kan dette bli riktig så bra. Med pose som tåler et par minus og lua på plass bør det ligge an til ei god natts søvn.

Sov godt! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke denne duken kun 143x143 cm ? Med mindre du er veldig liten, så må jo dette bli veldig ukomfortabelt. Men for all del. Lykke til.......

Legg deg på skrå, så får du NESTEN plass! Pytagoras kan fortelle deg at du får inn et kosteskaft på 198 cm om du legger det på skrå i fjellduken (ok, trekk fra et par cm for innvendig glidelås m.m.). Menneskekroppen, derimot... er tykkere, men kan bøyes. Jeg er 1.77 og duken er forholdsvis stram over panne og tær om jeg legger meg strak på rygg. Legger jeg meg på siden er det rikelig med plass (fordi jeg da naturlig bøyer hofter og knær).

Dette er utestet fra min side, men hvis man trives med å ligge på siden eller er ikke så veldig lang vil det ukomfortable nok helst være om kondensen blir plagsom og om det eventuelt er for varmt eller for kaldt ... samt at regn som trekker inn gjennom glidelåsen og maljehull sikkert også er litt irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.