Gå til innhold
  • Bli medlem

Forhold på Storen akkuat nå?


Anbefalte innlegg

Annonse
Hei, har tenkt meg en tur på Storen ca 14 juni. Lurer på om noen her har vært der i det siste og kan si litt om snø og isforhold? Også på breen på anmarsjen…

Det er mye snø på fjellet i år, og 14 juni vil ikke jeg gå i Jotunheimen, spesiell ikke på Storen!

Som forholdene er i år må tidspunktet dit være å rekne som vinterbestigning :D

Se webkamera på Turtagrø for opplysning:

http://www.turtagro.no/cat_page.asp?cat=28&PageType=M&documentID=297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompissene prøvde seg opp via Slingsbybreen i forgårs.

De måtte bryte pga dårlig tid. Men det var en del nysnø på toppen.

Men den vanlige ruta er sørvendt og blir nok bart ganske fort. Det hjelper med noen finværsdager og da regner jeg med at ruta er ganske tørr.

Jeg skal dra til hurunane på onsdag og kan sende deg bilder av storen håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vi prøved oss faktisk på Storen i går. Skulle gå en elegant variant fra Stølmaradalen og Slingsbybreen med nedkjøring fra Mohnskar.

Vi startet kl 3 fra Stølmaradlaen med dessverre ble det ikke kuldegrader på natta og snøen var ekstremt råtten allerede på morgenen. Da er slingsbybreen et dårlig sted å ferdes i med stor rasfare.

Men, gode nyheter for deg: Den vanlige klatrerutne så helt fin og tørr ut. Regner med at forholdene akkurat nå er nesten som på sommeren. Til innsteget anbefales ski. Da kan man avlutte klateringen med nedkjøringg nesten til turtagrø.

Det har visst nok vært folk på storen flere ganger denne sesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vi prøved oss faktisk på Storen i går. Skulle gå en elegant variant fra Stølmaradalen og Slingsbybreen med nedkjøring fra Mohnskar.

Vi startet kl 3 fra Stølmaradlaen med dessverre ble det ikke kuldegrader på natta og snøen var ekstremt råtten allerede på morgenen. Da er slingsbybreen et dårlig sted å ferdes i med stor rasfare.

Men, gode nyheter for deg: Den vanlige klatrerutne så helt fin og tørr ut. Regner med at forholdene akkurat nå er nesten som på sommeren. Til innsteget anbefales ski. Da kan man avlutte klateringen med nedkjøringg nesten til turtagrø.

Det har visst nok vært folk på storen flere ganger denne sesongen.

Hei Coni! Stølmaradalen og Slingsbybreen? Er ikke det Midtmaradalen du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Forholdene var iallefall vannvittig bra forrige helg! Traverserte Skagastølsryggen fra Nordre og ut over Storen på lørdag, og gikk i shorts hele dagen. :D Det var fortsatt noe snø på eggen enkelte steder, men hvis man planlegger for det, er det ikke noe problem. Da vi gikk, var det så varmt at vi ikke trengte stegjernene. Og snøen var godt konsolidert hele veien, så det var lett å gå. Breen på returen var også uproblematisk, men man må være obs når man krysser bratta på vei ned til Tindeklubbhytta.

På Turtagrø mente de at det ikke hadde vært taulag over ryggen tidligere i år, og overraskende nok var vi alene i fjellet forrige helg også. Dette var jo selvsagt enda bedre, og vi slapp køtilstander både på ryggen og i rapellene. :?:

lhs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil OT, men bildet til coni på denne tråden er bare så ufattelig vakkert! Det får fram det beste av Hurrungane. Ingen annen vinkel kan måle seg, dette er naturens kunstneriske mesterverk nr.1 for meg her i landet, særlig når man også ser resten av Styggedalsryggen og Gjertvasstind. Ingen andre motiver er så gripende for meg, og hvor ellers ser Storen like flott ut som her? Fra denne vinkelen er den flottere enn Store Austabotntind! Gleder meg til det er min tur til å bestige Storen, men det er en annen sak, og normalt får man ikke dette fantastiske synet da...

Mitt favorittbilde på forum til nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.