Gå til innhold
  • Bli medlem

Bre-quiz


Carl F

Anbefalte innlegg

Ikke helt riktig :wink: Men du er veldig på sporet, vi står på en bre og ser en ny bre bak i det området du sier :D Men det er riktig at det er Svartfjelljøkelen bak til høyre med Storfjellet.

Ahh, da står dere på den andre breen jeg vurderte, nemlig Langfjordjøkelen. :) Ser nå at den kanskje stemmer bedre i forhold til retningen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • Svar 112
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Det er helt riktig Nils! :D Ikke dårlig det :wink: Fatteren og et par kolleger var på Langfjordjøkelen og tok undersøkelser på breen, neste gang skal han på Øksfjordjøkelen, da skal jeg være med (det er jo en fylkestopp :wink: ). Skikkelig vilt område, få som går i området rundt Langfjorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til min:

Øverst i venstre halvdel av bildet kan man se et flatt parti med litt sol. Dette er mellom to 1900meters topper. Bildet er tatt en mye besøkt 2000moh topp hvor man kan bil guidet opp. Eller gå selv.

Breen har ikke noe navn på kartet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Legger ut to lette bilder av to ulike breer, ganske like :lol: De beste vet kanskje også hvilke fjell bildet er tatt fra.

Dette burde være for lett til at jeg gidder å tipse!

Men, er man ikke bedre så. Begge breene er store selvstendige breer i Sør-Norge. Bildet tatt fra kjente topper. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette burde være for lett til at jeg gidder å tipse!

Men, er man ikke bedre så. Begge breene er store selvstendige breer i Sør-Norge. Bildet tatt fra kjente topper. :(

Øverst: Folgefonna fra Vassdalseggi.

Nederst: Hardangerjøkulen fra Hårteigen. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle vel ikke være samme bre som "Busken" hadde et bilde av på forrige side? At vi på ditt bilde Carl F også ser breen på nordsiden av Hjelledalstindmassivet? :(

Det er så riktig som det kan få blitt :) Bildet er tatt i kanten på Stølsnosbreen, rett ovenfor svaene :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Imens dere stanger hode i veggen på Rune's quiz,

er dette en relativ enkel en.

Der må dere være på vestre Memurubre Dag G.

Kjente tinder der bak, med blant annet Høgdebrotet og Tjørnholstind til venstre, og Skarvflytinder og østre Leirungstind til høyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm ..... ingen forslag til mitt innlegg, ok! Da kan jeg fortelle at jeg befinner meg i Jotunheimen, men jeg sier ikke mer enda. Det burde være en relativt enkel oppgave for brekjennere (tenker på innsteget), selv om formasjonen/utseendet og fronten varierer litt med tanke på avsmelting!

_______________________________

Rune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten er det liten interesse eller så er kunnskapene fraværende vedr. mitt innlegg over. Tips 2: Brearmen ligger i den nordre delen av Jotunheimen.

Angående bildet til D. Evje, så vet ikke jeg da kunnnskapene om brearmene til Jostedalsbreen ikke er særlig oppdaterte. Jeg kjenner kun Nigardsbreen (besøkt 2 ganger), men den er det sikkert ikke!

Hvis Nigardsbreen er feil, så tipper jeg Bergsetbreen, Fåbergstølsbreen eller Lodalsbreen.

_______________________________

Rune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.