Håvard Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 Muligens er skomaker'n en utdøende rase? Isåfall veldig synd, for dette er håndverkere vi virkelig trenger iblant. Skifte av glidelås i ryggsekk, skifte hempe i støvlene, modifisere ryggsekk og annet utstyr etc.... Mange av oss har nok tilgang til symaskin (og også symaskinoperatør ), men de fleste slike "husmormaskiner" streiker ved kraftigere jobber. Kunne vært interessant med en Sko-, Veskemakerliste rundt omkring i kongeriket. Man vet jo aldri hvor man er når noe ryker. Noen som har erfaringer/anbefalinger der ute
Dag G - Evje Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 Skomakeren er utrydda. Du får enten kaste det som skal repareres, eller sende det til Kina. Det er den nye tida. Fy fan.
jankj Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 Muligens er skomaker'n en utdøende rase? Isåfall veldig synd, for dette er håndverkere vi virkelig trenger iblant. Skifte av glidelås i ryggsekk, skifte hempe i støvlene, modifisere ryggsekk og annet utstyr etc.... Mange av oss har nok tilgang til symaskin (og også symaskinoperatør ), men de fleste slike "husmormaskiner" streiker ved kraftigere jobber. Kunne vært interessant med en Sko-, Veskemakerliste rundt omkring i kongeriket. Man vet jo aldri hvor man er når noe ryker. Noen som har erfaringer/anbefalinger der ute Aalberg Skoservice, Fjæregt. 3, Trondheim. 73 52 57 06. Meget trivelig og imøtekommende kar. Spesialiteten er reparasjon av telemarkstøvler som løsner fra sålen, men han tar det meste. 500 meter bortenfor (Innherredsv. 92) ligger en forretning kalt Sko og Nøkkelservice (Roger Berg). Trivelig han og. Han som sendte meg videre til Aalberg med telemarkstøvlene mine. Har sydd en bagatell på en koffert for meg en gang.
agno Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 Gjøvik Skorep. Tore Ivar Våge Strandgaten 17 A ,2815, Gjøvik, tlf. 61 17 34 52. Han er skomaker på gamlemåten, og flikker, syr og reparerer og bearbeider.
gremlin Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 lokale husflidsaktører og salmakere er også ett tips, når noe spesielt skal repareres!
Dag G - Evje Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 Noen som kjenner til noen skomaker på Agder ?
4x4 Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 Skomaker i vågen 33 bygget i sandnes, ingangen på siden av dolly dimpel. Fikset mine fjellsko. billigt var det og. 120-150kr for å lime begge sålene på plass. Holde ennå
mattings Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 I Tromsø har vi to skomakere. Begge ser ut til å leve i beste velgående, og de reparerer velvillig fjellsko, skisko og diverse turutstyr for en ikke alt for dyr penge. Men de ligger begge litt bortgjemt, så de kan være litt vanskelige å finne for en som er ukjent i byen. Tromsø Skomakerverksted Strandg. 34. Tlf 77 68 46 82 Skomakeriet Sjøg. 12. Tlf. 77 65 52 08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå