Gå til innhold
  • Bli medlem

Optimus Nova i stormkjøkken


Lars

Anbefalte innlegg

Har en Nova som jeg ønsker å montere i stormkjøkkenet. Mente jeg hadde et sånt kitt, men finner det ikke igjen. Er det noen som vet hvor en kan få tak i dette?

Dessuten synes jeg det kan gå vel lang tid før den slukker når flasken vendes. Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...

Dessuten synes jeg det kan gå vel lang tid før den slukker når flasken vendes. Noen som har noen tips?

Jeg opplevde det samme på flere turer og dro tilbake til butikken. De sa at jeg fyrte med for liten effekt, altså at jeg måtte guffe opp litt for å få det til å brenne ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten synes jeg det kan gå vel lang tid før den slukker når flasken vendes. Noen som har noen tips?

Jeg opplevde det samme på flere turer og dro tilbake til butikken. De sa at jeg fyrte med for liten effekt, altså at jeg måtte guffe opp litt for å få det til å brenne ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den store forvarmerskåla med festeramme som følger med på spesialtilpasset Optimus Nova til stormkjøkken (Trangia Multifuel) kan kjøpes løst. Da må du ta vekk mer enn beina, men løsningen er meget god. Håper at butikkansatte forstår ditt ærend når de hører hva du vil. Det er ingen selvfølge...

Jeg er enig i at brenneren holder koken i lengste laget etter at flaska er snudd til Off - modus. Det eneste som hjelper er å bøye drivstoffrøret for drivstoff godt ut fra pumpa. Du kan prøve å kile inn en lite gummikloss mellom pumpe og drivstoffrør. Bruk evt. ekte alutape (ikke sånn gaffagreie...her må det være rent!) for å feste klossen. Da henter røret opp drivstoff ut mot flaskeveggen. Da kan du utnytte innholdet selv om flasken er i ferd med å gå tom. Videre løfter du tidlig røret oppfra drivstoffet og trykket begynner da å presse luft inn røret.

Vokt hurtigkoblingen som en smed og du vil ha brenner med på testamentet til kommende generasjoner... Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.