Gå til innhold
  • Bli medlem

Orion extreem (telt)


Jan Kristian

Anbefalte innlegg

Annonse

Skal du bruke det mye på vintern?

Opplever 130 som meget god plass til 2 sommer, men ikke mer enn ok vinter.

120 kan bli akkurat på vinter (iaf. dersom du ønsker å ha noe utstyr i innertelt)...

Slå det opp i butikken og sleng inn et par soveposer så får du sikkert et inntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har hatt med mitt Orion på flere vinterturer. Det går veldig fint med to personer i teltet. Den oppgitte bredden er 120 cm, men det er plass til to underlag på 60cm pluss litt slingringsmonn. En stor del av komforten ligger i at hver person har lett tilgang til hvert sitt fortelt. Må man ut og pisse eller finne på noe annet, slipper man å krabbe over den andre, siden hvert fortelt har hver sin utgang. Det er mer enn god nok plass i innerteltet for to personer å ligge samme vei uten å ligge skulder til skulder. Uten å ha prøvd det kan jeg tenke meg at det også går ann å ligge tre i teltet, hvis personen i midten ligger anføttes. Men da må man nok være gode venner:) Sist men ikke minst er høyden i innerteltet på 1,3 meter. Sjekk forøvrig utstyrsbeskrivelsen jeg la ut...

God tur,

Mvh Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har brukt mitt Orion Extreme på vinteren med tre stykker i teltet, hvor midterste mann lå "anføttes". Det fungerte helt greit til nød (som det nesten var pga av været), men tror ikke det er noe jeg skal satse på videre... Blir mye knot og lett belastning på teltduken.

Med to personer synes jeg det er mer en god nok plass, spesielt som Aalstad sier så gjør de to forteltene og høyden livet enkelt. Å være å tur alene med dette teltet, er som å bo i presidentsuiten på Waldorf Astoria (minus minibaren og flatskjermen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.