Jump to content

Telt for vinter (Bergans kompakt 3)

Recommended Posts

Posted

har en bergans telt, kompakt 3 mannstelt.

er ikke stormklaffer på denne, men nok bardunering til at den virker ganske stabil.

hvordan er det å bruke denne vinterstid på snø, må man ha telt med stormklaffer eller skal man klare å få bardunert nok uten? vet at jeg isåfall må kjøpe/lage lengre plugger..

dette er selvfølgelig avhengig av vær etc, men fungerer det generelt ok på vinter med telt uten stormklaffer?

Annonse
Posted

Hmm, hva med luftinga? er luftelukene nede ved bakken fremfor litt høyere oppe (har ikke no bilde av teltet forran meg i skrivende stund) ka ndet jo bli et kondensproblem av fokkinga som legger seg opp etter teltveggen og tetter lukene..

Guest Otto Støver
Posted

Jakobsen du kan jo prøve denne: http://www.amfibi.no/display.aspx?menuid=10511&prodid=7272 Det er Holmeslett sine og jeg kjøpte et sett nettopp. Har ikke fått prøvd dem enda, men de er brede og lange (50cm) og ser helt OK ut.

Har fått et råd om å spraye dem med en signalfarge så de ikke forsvinner så lett i løs snø, og det tenker jeg gjøre. Jeg skal også kjøpe et sett med 6 stk av Hilleberg sine, men der er prisen nesten 400 kr og de er bare 30 cm! Men de har en snor montert på midten, mulig det gjør susen og at de derved sitter bedre i sneen. Til vinteren får vi testet ut hva som er best.

Posted

lukene er ikke veldig langt nede, så tror det skal gå greitt. men selvfølgelig avhengig av mengde snø/vind.

noen som erfart hvor lange vinterpluggene bør være ?

noen rimelige varianter som fungerer??

Posted

Leser i monsen bøkene at de bør være 40-50 cm lange. Men husk at både ski og staver bør brukes som dette! Og til resten av festene kan du bare gå en tur langs veien om kvelden og ta med deg noen av de bambusbrøytepinnene som står der. gode og lette!