Gå til innhold
  • Bli medlem

Nybegynner topper over 2000


øisteinB

Anbefalte innlegg

Jeg har en del erfaring fra klatring i fjellet, spesielt Vang i Valdres. Har hatt haug med topper fra 1200 - 1800 under vingene siden jeg var liten gutt, men begynner nå å bli klar for noen 2000 meter på egenhånd. Lurer derfor om dere har noen tips om eventuelt hvilke topper i Jotunheimen som er gode begynnertopper. I første omgang hvor jeg ikke trenger breeutstyr. På forhånd takk :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden du allerede har klatreerfaring fra fjellet og har besteget en del topper, virker det på meg som om du egentlig kan gå løs på det meste av 2000-meters topper. Mange lavere topper kan jo være vel så krevende som mange av de over 2000, uten at jeg vet vanskeligheten på de du har besteget mellom 1200-1800 moh. :wink:

Noen av toppene som er greie begynnertopper over 2000 meter, er blant annet Rasletind og hele Kalvehøgda-massivet, Høgdebrotet, Besshø, Nautgardstind og alle toppene rundt Stornubben.

Flere tips finner du kanskje i denne tråden:

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=2742&highlight=enkle+2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.